Вівторок, 21.11.2017 | Вітаю Вас , шановний гість | Реєстрація | ВХІД

Турка-жемчужина Карпат ** Turka-the pearl of the Carpathians         В Турці

Новини Турківщини

Головна архіву новин » » 2012 » Квітень » 23 » Могили в центрі Турки
23.04.2012 (22:14)

   Могили в центрі Турки

4 квітня 2012 року ХVІ сесія Турківської міської ради Львівської області прийняла рішення №739 про перепоховання воїнів Радянської Армії і перенесення пам’ятного знаку могили, що розташована в центрі міста Турка на площі Ринок, на міське кладовище, де знаходиться Монумент Слави невідомому солдату і братська могила в якій покояться більше двохсот воїнів Радянської Армії.

Рішення сесії міської ради правильне, абсолютно логічне і його треба було приймати давно.

В голосуванні взяли участь 25 депутатів міської ради від різних політичних сил, в тому числі від Партії Регіонів. Рішення було прийнято майже одноголосно (24 – «за», 1 – «проти»). Основною метою даного рішення було упорядкування центральної площі міста і недопущення подальшого осквернення могил воїнів безпритульними собаками та відвідувачами ресторанів і пивної палатки, які знаходяться поблизу могили.

Згідно рішення сесії було скеровано листа до Товариства пошуку жертв війни «Пам’ять» з проханням провести дослідження і ексгумацію людських останків з подальшим їх перепохованням на міському кладовищі. Це громадська організація з великим досвідом проведення ексгумаційних робіт та яка має право документально засвідчувати дані роботи.

Сесія міської ради також звернулася в управління культурної спадщини щодо надання інформації про статус пам’ятника із зіркою воїнам Великої Вітчизняної війни, який знаходиться на площі Ринок у м.Турка і отримала відповідь, що згаданий пам’ятник не включений до переліку пам’яток культурної спадщини (підписано начальником управління п. В. Івановським і завізовано 03.04.2012 року під №5/247).

Також сесія міської ради звернулася у районний військовий комісаріат. Згідно наданої військоматом інформації в могилі на площі Ринок в м.Турка захоронені: майор Плотників (ім’я та по батькові не вказано) 1919 року народження. Дата смерті не вказана ; майор Цимбалюк Володимир Прокофієвіч, 1920 року народження, дата загибелі 1944 рік; капітан Пипко Іван Сергійович, 1914 року народження, дата загибелі 1944 рік.

Будь-яка інша інформація відсутня. Можливим джерелом інформації можуть бути дані архіву Міністерства оборони.

Могила в центрі міста Турка появилася в жовтні 1944 року. Місце і обставини загибелі майорів Цимбалюка і Плотнікова та капітана Пипка невідомі, як невідомо і те, чому саме всупереч всім християнським традиціям і здоровому глузду, замість поховання загиблих на кладовищі їх було поховано в центрі міста.

В середині 60-х років могила була впорядкована суто по більшовицьки - з цвинтаря с.Тарнава, яке було знищене комуністичним режимом на початку 50-х років минулого століття, було знято гранітний надмогильний пам’ятник, всі написи на лицевій і тильній сторонах пам’ятника були збиті, а а на вершині гранітного пам’ятника нашвидкуруч прикріплено кусок листового заліза, на якому намальована червона зірка.

Звідки була демонтована кована огорожа, якою обгородили пам’ятник невідомо, але як огорожа так і гранітний пам’ятник явно виготовлені ще задовго до війни 1941-1945 років, це видно, як кажуть, неозброєним оком.

Отже для того, щоб впорядкувати могилу радянських офіцерів комуністична влада сплюндрувала інші поховання. Відразу напрошується аналогія. Нацисти в роки війни надгробки з єврейського цвинтаря використали для мощення доріг і тротуарів в місті, комуністичний режим надмогильні пам’ятники з поховань галичан використовував для своїх цілей.

В даний час могила трьох радянських офіцерів стоїть в оточенні двох ресторанів, пивбару, кафе-бару та житлових будинків, що є з морально-етичного боку абсолютно неприпустимим.

Перепоховання планується провести згідно з існуючим законодавством, з військовими почестями, з дотриманням християнських традицій.

Останнім часом в засобах масової інформації, як України так і Росії, появились численні інформаційні повідомлення під заголовками : «В м.Турка руйнують меморіал воїнам Червоної армії» , «Турківська міська рада прийняла рішення про перезахоронення останків загиблих воїнів Червоної армії», «Вандали руйнують поховання воїнів». Яке відношення до правди мають ці та інші повідомлення, а також репортажі які роблять російські канали?

Правда полягає в тому, що в 1944 році на околицях м.Турки від рук угорських військових загинуло троє військових Червоної армії, які і були чомусь похоронені на центральній площі Ринок перед міською Ратушею.

Слово «чомусь» вжито тому, що 1944 рік не 1941, коли поховання проводились поспіхом і тому, що на центральному кладовищі м.Турки є військове поховання 243-х червоноармійців та командирів, які загинули на території району і похоронна команда провела їх захоронення. Вже в післявоєнний час на цьому кладовищі було споруджено меморіал, який є і по сьогодні.

То що ж прийняла міська рада? Дійсно, сесія міської ради прийняла рішення про проведення перезахоронення останків воїнів, які покояться в могилі, яка розміщена в центральній частині міста на площі Ринок.

Перезахоронення планується провести з дотриманням всіх процедур і правил, відповідно до християнських традицій та з військовими почестями на центральне кладовище біля вже існуючого військового поховання.

Чим керувались міські депутати приймаючи таке рішення? Та тільки християнськими засадами.

Могила в центрі міста буквально оточена ресторанами, барами, гуртівнями, пивними палатками та іншими торговими точками, що є цілком зрозумілим.

Наявність таких закладів, суєти, музики та шуму аж ніяк не сприяє шанобливому ставленню до пам’яті тих, хто загинув у роки війни не зважаючи на те, чи був то радянський солдат чи воїн УПА, чи солдат вермахту.

Задаймо собі питання: чи хотіли б ми, щоб хтось із наших близьких або рідних був захоронений в такому місці, де вечорами лунають співи, лайки, а іноді, чого гріха таїти, залишають пивні пляшки? Чи там де покояться всі, хто відійшов у вічність, де панує тиша, лунає церковний дзвін, молитва, і всі хто приходить туди, знімає головний убір і низько в пошані схиляє голову?

Мирослава Калинич





Теги:  перепоховання

Схожі матеріали :

Оцінка--> 
Переглядів: 1535 | Додав: Admin | Теги: перепоховання | Рейтинг: 5.0/3
Всього коментарів: 15
0
12 ser38578399   (28.04.2012 00:14)
Пожалуйста,это не сложно http://www.hungary-ru.com/ .Наберите в поиске на сайте "Захоронения солдат".Почитайте,посмотрите фото.Посмотрите их центры городов, с могилами наших солдат.

0
13 KRAYANYN   (28.04.2012 00:25)
Велике спасибі за посилання. Передивився. Погуглив. Могил в самому центрі міста я не побачив.

0
10 ser38578399   (27.04.2012 22:32)
А на счёт Венгрии,посмотрите в интернете.У нормальных людей слёзы появляется,когда видят с каким трепетом бургомистры и простые люди относятся к захоронениям к своим бывшим "врагам".И в центрах городов и на окраинах, стоят и могилы и памятники.Поучитесь. Это так,к вашему сведению.

0
11 KRAYANYN   (27.04.2012 23:02)
Якщо не важко, дайте посилання. Саме такого в інтернеті я не бачив.

0
9 ser38578399   (27.04.2012 22:12)
В Запорожской обл,к вашему сведению могилы и памятники солдат даже в районных центрах на центральных улицах находятся и всё нормально.Сделали всё красиво - плитка,фонари,лавочки.Это часть, достопримечательностей городов.Мы этим гордимся и детей приучаем ценить всё это.Ни у молодёжи ни у депутатов мыслей не возникает о переносах.Потому что,другой работы хватает - ремонт дорог и благоустройство городов и сёл.Работать надо,тогда мыслей глупых не возникнет.Ветер весенний, это приятно - главное,чтоб он не выдул с голов городских деятелей последние,что человека - делает человеком.И не важно,где ты живёшь в ближнем зарубежье или дальнем.Что же вы всё делитесь?Мы люди, прежде всего!

0
15 Borys   (29.04.2012 13:16)
Думаю що для таких як ви потрібно зберегти ці могили, будуть нагадувати безкультурщину росіян, тому що культурна інтелігенція була ними знищена . На наших теренах проходила перша світова війна . Тоді ні росіяни ні австрійці в центрі міст загиблих не хоронили, є могила на Ужцькому перевалі де вони поховані разом. Поляки також своїх орлят хоронили на нашому кладовищі. Мабуть тому що в них є християнська мораль ховати загиблих на святих відведених місцях.
Дивно що ніхто не пригадує як відбувалося поховання, чи населення міста схвалювало цю ідею. Думаю що тоді нікого не питали, що хотіли те і робили.

0
7 Сергей   (26.04.2012 17:59)
Я сам из Запорожья.Мой дед погиб в Венгрии 1944.Там к могилам наших солдат относятся с большим уважением.Вроде бы в одной стране живём, но ваши депутаты поступают, как нелюди.Забудьте политику - фашизмом попахивает из вашего городского совета.Позорите родину!

0
8 KRAYANYN   (26.04.2012 20:10)
Сьогодні в нас пахне весною! В Угорщині могили солдат також в центрі міста? В ближньому зарубіжжі Москва не мала такої ваги, як у нас. Там загиблих салдатів відразу хоронили на військових кладовищах. В нашому місті є війсьськове поховання, де також лежать чіїсь дідусі. На ньому до могил відносяться з великою повагою. Могили завжди прибрані і охайні. Мова не йде про знищення могили, а ПЕРЕНЕСЕННЯ з центру міста на військовий цвинтар. Фашизму в цьому немає.

1
6 Victor   (25.04.2012 22:22)
«А скажите-ка схидняку: ежели статую Богородицы убрать, то пожарные протрезвеют, или проснуться?»

Вот и я о том же. Если убрать могилу воинов и здесь устроить музей, то кабаков вряд ли станет меньше. Обилие кабаков и храмов постоянно сопровождают нашу «любовь» к Богу. Имеем ли мы в себе силы показать иное христианство, иную соль, или вот так будем брести пыльными дорогами Вселенной в никуда, держа в шуйце бутыль с самогоном, а десницей перебирая четки, бормоча в пьяном угаре: «Боже, благодарю Тя… и прочие безумные глаголы»?

0
5 Pora(I_Porokh)   (25.04.2012 17:13)
Думають "втихаря" уже мабудь як "схоронити"памятний комплекс 18тої.Поки не вистачає коштів!

0
3 Отецъ Федоръ (МП)   (25.04.2012 13:32)
А скажите-ка схидняку: ежели статую Богородицы убрать, то пожарные протрезвеют, или проснуться?

0
4 KRAYANYN   (25.04.2012 13:39)
А з чого Ви взяли, що вона їх споює?

0
2 Admin   (24.04.2012 20:29)
"В середині 60-х років могила була впорядкована суто по більшовицьки - з цвинтаря с.Тарнава, яке було знищене комуністичним режимом на початку 50-х років минулого століття, було знято гранітний надмогильний пам’ятник, всі написи на лицевій і тильній сторонах пам’ятника були збиті, ..."
Чи є якісь документи ,що підтверджують це ?
Надмогильний пам’ятник зовсім не схожий на традиційні бойківські надгробки . І матеріал нетиповий для таких надгробків.
Це яскраво виражений стиль радянських монументалістів 50-60 років. Такі надгробки в той час сотнями ставилися на братських могилах. Стосовно напису , який міг бути на памятнику , то тут все дуже просто. Зазвичай, на таких памятниках писали якесь гасло ,яке було в ходу в Сталінський період. Наприклад , там могло бути написано :" За Родину, за Ленина , за Сталина !". Після ХХ-го зїзду КПРС 1956 р , який став відомим в історії засудженням культу особи, такі гасла з пам'ятників познімали. Зважаючи на те , що прізвища похованих вибиті на окремих плитах , на місці гасла залишилося пусте місце.
Стосовно огорожі , без відповідної експертизи однозначно назвати її стиль та дату виготовлення неможливо .


0
14 Borys   (29.04.2012 12:18)
На нашому кладовищі таких надгробків встановлених до радянської епохи багато, збереглися логотипи фірм які їх виготовляли. Така форма мабуть взята від Єгипетських пірамід.

1
1 Victor   (24.04.2012 08:33)
Ажіотаж кругом теми з могилами нагадує мені одну байку: «Якось Ведмідь пив з калюжі воду й побачив в ній своє відображення. Задумався. Аж тут біжить Баран. Ведмідь і каже до нього: «Послухай, Баран, ти ніколи не задумувався над тим, чому у мене на голові нічого не росте, а в тебе ростуть ось такі два грубі, закручені стовбури дерев?» «Ні», - відповів Баран. «Ну, тоді давай, посидимо й подумаймо». Сидять. Думають. Біжить Олень. «Слухай, Олень, - каже Ведмідь, - а ти ніколи не задумувався над тим, що в мене на голові нічого не росте, а в Барана ростуть два стовбури, а в тебе два гіллястих дерева?» «Ні», - відповів Олень, «Ну, давай подумаймо». Думали, думали. За три голини Баран зірвався й каже: «Щось у мене голова розболілася від довгого думання, побіжу я», - тай утік. За дві години й Олень сказав, що і в нього від думання розболілася голова, і також втік. Посидів Ведмідь, подумав тай каже: «Ось тому в них і росте на голові всяка погань, що вони довго думати не можуть»».

Навряд, чи якесь рішення депутатів викликало такий ажіотаж, адже, як уже тут вказувалося учасниками теми, їм наплювати на проблеми міста. Запереживали за могили? Тоді для чого тут стоїть статуя «Богородиці», в підніжжі якої на коврику постійно лежать два чорні пси й гадять кругом? Чого поставили статую біля корчми з ігровими автоматами й біля пожежної частини, в котрій круглодобово сплять п’яні пожежники. Чого ви ставите пам’ятник С.Бандері перед ратушею, в котрій постійно брешуть і видмивають народні кошти. Адже до ресторанів і корчм він буде знаходитись на п’ять метрів дальше. Чому у вас стоїть пам’ятник Т.Шевченку на відстані 15-ти метрів від громадського туалету? Чому у вас храм біля річки, в котру зливають каналізаційні стоки? Чому ми, будучи храмом Святого Духа, стали вмістилищем диявола? Хтось має на це відповіді? Навряд. В історії з пам’ятником нами рухає все, тільки не християнство. А те, що ми «пробуємо» тут показати совою християнську мораль, то, шановні, навіть і не смішіть. Тут і світською мораллю не пахне. Куди нам пробратися до християнської через баранячі, оленячі й бісівські роги.


УВАГА ! 3 1 квітня 2017р вводиться премодерація коментарів неавторизованих відвідувачів. Ваш коментар буде опублікований після схвалення модератором ! Деталі читайте тут...

Им'я *:
Email:
ВВ-коди       Завантаження зображень Зp

Правила спілкування на сайті
Код *: Якщо погано видно код безпеки , натисніть на нього. Він обновиться.