П'ятниця, 26.05.2017 | Вітаю Вас , шановний гість | Реєстрація | ВХІД

Турка-жемчужина Карпат ** Turka-the pearl of the Carpathians         В Турці

Новини Турківщини

Головна архіву новин » » 2013 » Квітень » 12 » «КАРПАТСЬКА ВЕС» - ТАКИ ПРИЖИВЕТЬСЯ НА ТУРКІВЩИНІ
12.04.2013 (02:28)

   «КАРПАТСЬКА ВЕС» - ТАКИ ПРИЖИВЕТЬСЯ НА ТУРКІВЩИНІ
Доповнено 12.04.13

У той час, коли влада сусідніх районів давно дала дозволи та видала відповідні розпорядження на будівництво вітрових електростанцій, на Турківщині уже більше року не припиняються суперечки на предмет того, чи потрібна нам вітрова енергетика. Пригадується сесія районної ради, інші зібрання, де мало не доходило до бійки між прихильниками та противниками альтернативної енергетики. І що найбільше дивує в такій ситуації - відсутність переконливих доказів та аргументів. Верх завжди беруть емоції, від яких ще ніхто не мав користі. Остання сесія районної ради знову не оминула цієї проблеми.

Але хочеться вірити, що після того, як було прийнято Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань регулювання містобудівної діяльності», конфлікти та непорозуміння буде вичерпано.

Перший крок в цьому напрямку зробив голова РДА Володимир Гребенюк, видавши розпорядження «Про розроблення детального плану території під будівництво та обслуговування вітрових електростанцій на землях запасу за межами населених пунктів Боринської селищної, Завадівської та Ільницької сільських рад». Такі повноваження йому надали зміни, внесені до 19 статті вищеназваного закону, який вступив у силу з 5 січня 2013 року. Там зокрема записано: «Розроблення детального плану територій за межами населених пунктів та внесення змін до нього здійснюються на підставі розпорядження відповідної районної державної адміністрації».

Хоча перед тим, як видати розпорядження, Володимир Володимирович зібрав нараду за участю Михайла Юсиповича, начальника відділу Держземагентства у Турківському районі, Ореста Яцкуляка - Боринського селищного голови, Віктора Кропивницького та Івана Чудака, відповідно Ільницького та Завадівського сільських голів. Керівники місцевих громад погодилися і підтримали намір голови райдержадміні-страції. Раніше до прийняття змін до закону про регулювання містобудівної документації обов’язково потрібне було позитивне рішення сесії районної ради, яке тривалий час не вдавалося прийняти.

Варто відзначити, що на підставі статті 20 цього закону, відбудеться засідання містобудівної ради, де розглянуть містобудівну документацію за зверненням замовника проекту. А на підставі ст. 21 відбудуться громадські слухання проектів містобудівної документації й оприлюднять їх з урахуванням конструктивних пропозицій, що будуть висловлені.

І лише тоді документацію з протоколом містобудівної ради та протоколом громадських слухань надають на розгляд райдержадміністрації для затвердження містобудівної документації розпорядженням голови РДА.

Передбачається, що загальний обсяг інвестицій в проект складе майже 40 млн. євро, 8-10 відсотків від яких буде вкладено в розвиток інфраструктури населених пунктів, на землях яких зводитиме об’єкти «Карпатська ВЕС».

Василь ВАСИЛЬКІВ.

Газета "Бойківщина" №14,2013


На цю тему вже неодноразово йшлося на сторінках нашого сайту в матеріалах:

ВІТРОВА ЕНЕРГЕТИКА: ЗА І ПРОТИ

Карпати: для всіх чи для малої енергетики?

На Турківщині відводять землю для побудови вітрових електростанцій

У Турківському районі запрацювала перша вітрова електростанція

У Турківському районі визначилися з місцем розташування вітрової електростанції

Австрійці збудують у Турківському районі вітрові електростанції

Французи хочуть будувати на Львівщині вітрові електростанції


Доповнено 12.04.13

На Турківщині у будівництво вітрових електростанцій інвестують 40 млн євро

Передбачається, що загальний обсяг інвестицій в проект будівництва в Турківському районі Львівської області вітрової електростанції складе майже 40 млн євро.

З них 8-10 відсотків буде вкладено в розвиток інфраструктури тих населених пунктів, на чиїх землях зводитиме об’єкти ТзОВ «Карпатська ВЕС».

Дискусії навколо можливого будівництва на верхів’ях Турківщини вітрових установок та виробництва альтернативної електроенергії ведуться давно. Головними противниками цього були депутати районної ради, які не погоджувалися на відведення земельної ділянки для обслуговування обладнання. У підсумку добра справа затягнулася на роки.

У гірському краї перший крок у цьому напрямку зробив голова Турківської РДА Володимир Гребенюк. Він видав розпорядження «Про розроблення детального плану території під будівництво та обслуговування вітрових електростанцій на землях запасу за межами населених пунктів Боринської селищної, Завадівської та Ільницької сільських рад».

Тут керівник РДА скористався правом, наданого йому законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань регулювання містобудівної діяльності», який вступив у силу з 5 січня 2013 року. І конфлікти та непорозуміння з депутатами району вичерпано. Адже в статті 19 цього правового акта записано, що розроблення детального плану територій за межами населених пунктів та внесення змін до нього здійснюються на підставі розпорядження відповідної районної державної адміністрації.

Перед тим керівник Турківщини провів нараду з головами місцевих рад, які підтримали його ідею. Ще відбудуться засідання містобудівної ради, де розглянуть містобудівну документацію за зверненням замовника проекту, громадські слухання. І лише тоді зібраним та розробленим матеріалам буде дано хід.

zik.ua

Наше опитування





Теги:  вітроенергетика, Турківщина

Схожі матеріали :

Оцінка--> 
Переглядів: 6664 | Додав: Admin | Теги: вітроенергетика, Турківщина | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 261 2 »
0
26 KRAYANYN   (11.05.2013 11:12)
"У той час, коли влада сусідніх районів давно дала дозволи" чому автор статті не уточнює яких саме районів? Це комерційна таємниця, чи фантазія автора? Хто підкаже де офіційно опубліковані ці документи?

0
25 KRAYANYN   (11.05.2013 11:08)
А якщо під розвиток балету забиратимуть 300 га карпатської землі. Воюватимете?

0
24 Victor   (17.04.2013 10:13)
Відмиті гроші течуть в двох напрямках: а) вони вкладаються в інші проекти, де відмиваються наступні гроші і б) вони течуть за кордон, де працюють на чужу економіку. В першому й другому випадку вони працюють на розвал держави, оскільки не задіяні в соціальних програмах. Держава, в якій народ обдертий – це не держава, а звичайна галера, на котрій на нижчих ярусах сидять прикуті до весел раби, а на верхніх палубах знаходяться цвіт суспільства. Для людей, котрі виросли в цивілізованих державах, незрозуміло, чому в таких державах, як Росія, Україна та. ін., відбуваються революції, бунти, рейвах, та ще й особливо кровопролитні. Вони знову ж таки направляють своїх дослідників,копатися в психіці цих народів. І що вони бачать? Вони бачать тут забитий, затурканий, застрашений голодний народ, котрий подібний на злого пса в буді, що чекає свого часу, аби роздерти ґазду. Від чого ж така злість? Тут вони беруться до психіки ґазди. І що вони бачать? Вони бачать звичайного холуя, такого ж самого недорозвиненого, котрий взяв до рук вудила та бич і пробує на цім розваленім возі возити свої достатки. До якого ж висновку приходять дослідники? Вони споряджають в таку державу експедицію, в котру входять війська, бізнесмени, законовчителі, кати й починають тут весь цей «зброд» вчити людського життя. А що насельники галери? Вони відразу ж міняються місцями: цвіт ховається в трюмах з товаром, а рабам дають в руки зброю, посилають на гору й пояснюють, якщо вони не спасуть корабель, то підуть на дно кормити риб, а тому повинні ціною власного життя боронити корабель. Крик, гамір, бойня, кров, смерть. Галеру спасли. Після прибирання все знову стає на свої місця. Цвіт дихає свіжим морським повітрям, милується сходом та заходом сонця, шумом хвиль, а раби ритмічно гребуть собі тай гребуть, смердячи потом та жручи якусь баланду, слухаючи передзвін ланцюгів, скрип весел, матюки наглядача та свист бича.

0
23 Admin   (16.04.2013 13:29)
п.Любомир! Ви ,як успішний бізнесмен,чудово знаєте , що у нашому світі нічого безкоштовного немає. За все треба платити.
Десятки років розмов навколо зеленої енергетики не привели до її бурхливого розвитку. Але одна тисяча гривень може зробити більше , ніж одна тисяча дуже полум'яних гасел.
І з відмиваннями в цій сфері Ви маєте рацію. Таке є , на жаль , у нас. Але боротися треба з відмиваннями а не з зеленою енергетикою.
Якщо поглянути на відмивання під іншим кутом , можна знайти позитивний момент . Адже кошти відмиваються та витрачаються у нас. Якщо сильно "закрутити гайки" , капітал поїде відмиватися в інші країни і буде розвивати чужі економіки. А це рівносильно втраті інвестицій.

Мені ,наприклад, не дуже подобається балет. До того ж , балерини не виробляють для мене електроенергію. Але я не виступаю проти державної підтримки балету та культри в цілому.

0
22 Любомир   (16.04.2013 11:27)
Явірська ГЕС продає електрику в мережу по 5 грн за кіловат.Я купую електрику по 1 грн за кіловат.В збиток собі ніхто продавати електрику не буде.Тобто в 1 грн за кіловат вже закладено прибуток.Питається :хто доплачує інвестору Явірської ГЕС більше ніж 500 відсотків націнки? Відповідь дуже проста.Держава тобто ми з вами.Під хорошим гаслом боротьби за чисту енергетику найбруднішим способом відмиваються наші з вами гроші.

0
21 Victor   (15.04.2013 20:26)
Ну що ж, раз затвердили план, пора будувати. Язиком молоти – не мішки з цементом тягати. Недавно в газеті зустрів замітку про те, як в Дзімброні реалізують подібну програму, але з міні ГЕС. Деяка інформація тут: http://universum.lviv.ua/journal/2012/3/hes.htm . Виходячи з цього, що можна сказати. Людський розсудок ще дуже далекий від такого поняття, як експлуатація енергії природи. Досить часто, а саме в нас, з цього виходить «пшик», тобто ми більше приносимо природі шкоди, ніж вміло використовуємо її енергію. Це перше, а друге – ми не зважаємо ні на які цінності. Чому так? В розвинених, цивілізованих країнах є заклади, які займають вивченням психіки народів країн нижчого сорту. Одного разу група дослідників приїхала в аули. Зібрали аксакалів, розіклали перед ними такі предмети: сокиру, молоток, ножівку і дерев’яний брусок. Потім попросили аксакалів вказати на зайвий предмет. Ті відповіли: «Зайвого предмету тут немає». Хто правий? Для психіки цивілізованих дослідників тут був лишнім дерев’яний брусок, оскільки між предметами, які представляли інструменти, він був зайвий. Для психіки «нецивілізованих» людей, дерев’яний брусок не був зайвим, оскільки, як вони заявили, з нього можна зробити ручку до сокири, молотка й ножівки, які під час експлуатації можуть поламатися. Як бачимо, кожна людина бачить речі в світлі своєї практичності. Я бачу в цих вітряках одне, хтось бачить інше, тому «переливати з пустого в порожнє не варто». Життя покаже, хто мав більш об’ємне бачення. На завершення діалогу додам: я не проти ВЕС, я проти того, щоб це було в нашому районі. Тут потрібно зробити акцент на зовсім іншому, котре принесе і прибутки, і розвиток, і культуру, і духовність.

0
20 Borys   (15.04.2013 15:18)
На Львівщині затверджено план заходів на виконання Національного плану дій на 2013 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010-2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава».
Відповідно до плану заходів передбачається
37. Забезпечити реалізацію Національного проекту «Енергія природи» – будівництво комплексу вітрових, сонячних та малих гідроелектростанцій, виробництво твердого альтернативного палива» в рамках складових з урахуванням визначеної форми участі держави у національному проекті.
http://zik.ua/ua/news/2013/04/15/404118

-2
18 Victor   (15.04.2013 01:30)
Відповідь на три питання:
1). Я за розвиток інновацій, якщо в них задіяні люди нашої держави. А якщо бізнесмен привіз з-за кордону інновації і їх тут встановлює, то яка з них користь нашій державі? Давайте дбати про екологію, починаючи зі свого порога, подвір’я, міста, району й т.д. Хто встановив на димарі заводів фільтри?, а хто може сказати, що в його авто так відрегульований двигун, що найменше димить?, а хто засмітив Вільховате?... Подібних питань маса.
2). Пів години тому від мене вийшов товариш, п. Василь Здоровик. Він живе й працює в Німеччині. Я розпитував його за «зелену енергетику». В містечку, де він проживає, на даху кожної будівлі стоять сонячні батареї. Є й вітряки. Але даруйте. Там все відрегульовано залізними законами. Має власник, мають люди, має держава. З цього всі мають користь. Оце називається стимулювання «зеленої енергетики». А так, як робиться тут, то вибачте, особисто я проти такої зеленої енергетики, яка більше подібна до людського поту, крові та сліз.
3). Україна в списку тих, хто забруднює довкілля, пасе задніх. Тут вся економіка паралізована й це питання варто ставити державам, промисловим монстрам, котрі купують у нас право гадити в атмосфері та довкола себе. Те, в що ми перетворили Карпати, ось це дійсно падіння й тут падати дальше нікуди. Але є вихід: садити ліс, обробляти землі, розвивати сільське господарство, народні промисли, легку промисловість. Але все це праця, на яку ми нездатні. Набагато легше поставити вітряк і відрапортувати наверх: Турківській ВЕС – бути. Ну а що далі? П.Василь розповідає, що ВЕС дає 20% електроенергії для Німеччини. Місцями купи вітряків нагадують ліс. Може дійсно гори замість лісу вкрити вітряками й не сушити собі голови з довкіллям? Тоді давайте вже й річки та потоки заженемо в труби, як на Франківщині?

0
19 Admin   (15.04.2013 01:50)
Дякую.
Зрозумів Вашу позицію.

0
17 Admin   (15.04.2013 00:46)
п.Віктор ! В пості №16 я розглядав дуже вузьку проблему - перспективу розвитку ВЕС на Турківщині. І більше нічого.

Можливо, я дав забагато тексту тому і отримав від Вас відповідь не зовсім по цій темі.
Хочу поставити декілька конкретних запитань сподіваючись на конкретні відповіді (так/ні):

Ви пропонуєте не розвивати інновації , не дбати про екологію ?
Ви пропонуєте не стимулювати "зелену енергетику" ?
Ви вважаєте , що ми , порівняно з іншими, ще маємо куди падати ? ( за ступенем забруднення середовища).

-1
15 Victor   (14.04.2013 21:54)
Дійсно, таке поняття як «жаба» існує, але воно може існувати на всіх рівнях людського життя. Та ще є й звичайні реалії. Справа не в тому, хто і скільки заробляє, дай Бог цій людині заробляти набагато більше, якщо вона живе в законі моралі, але коли цей заробіток торкається матеріальних та духовних цінностей кожного з нас, то тут не «жаба давить», а волає до неба звичайний голос справедливості. Давайте поглянемо в нашому випадку. Ви справедливо зазначили, що держава «стимулює» зелену енергетику. Так вона стимулює за рахунок чого?: відсутність росту зарплат, соціальних програм, і т.д. й т.п. Ми можемо сьогодні бачити таку картину. Поряд з селом стоять потужні вітряки, які з нашої кишені стимулює держава, а в селі розвалена школа, населення вимирає й т.д. Ми маємо Конституцію, де зазначені наші права: на здоров’я, навчання й т.д., але коли ти не маєш грошей, то всі ці права мертві. Ось так можна мати файні закони, навіть їх мати першими у світі, але ось так їх можна профанувати й зробити мертвими. Живими вони будуть лишень для тих, хто має гроші. Людина прийшла в район зі своїми вітряками. Енергію цих вітряків будемо стимулювати ми. Вітряки будуть стояти на наших землях, які для орендатора будуть коштувати копійки. Незручності й т.д. й всі інші, як Ви кажете, «страшилки», про які ніхто й словом не обмовиться, будуть причасні нам. А сам власник просто буде качати гроші. То Ви хочете сказати, що після цього мене «жаба давить»? Через дренажну систему поставили ряд магазинів. Порушили технології будівництва. Міська влада не проконтролювали. Люди заробляють гроші і в мене до їхніх грошей зовсім немає ніякої «жаби». Але чому я повинен мовчати, якщо їхні дії привели до того, що в моєму будинку, а також сусідніх, стала вода, гниють стіни, діти постійно кашляють і т.д. Про яку «жабу» тут може йти мова? Мене не гроші цікавлять, мене цікавлять набагато вищі цінності, про котрі через гроші ніхто й не згадує.

0
14 Admin   (14.04.2013 20:00)
Аналізуючи полеміку по цій темі , яка ведеться у нас на сайті , на TV та в інших ЗМІ , мимоволі приходиш до висновку, що левова частка всіх доводів противників ідеї крутиться навколо грошей.
Така вже наша ментальність. Дуже вже ми любимо рахувати чужі гроші та ділити шкуру ще не вбитого ведмедя. Та ще й болячка прогресує ... "жабою" називається. Вона ("жаба") , як відомо , не болить , а, просто, давить... Ця болячка не дозволяє поглянути на проблему тверезими очима. В голові постійно крутиться запитання : "Хто ж від цих ВЕС буде мати великі гроші ?"
Відповідь на це запитання настільки ж проста , як і само запитання. Прибуток від ВЕС отримає той , хто вклав кошти в реалізацію проекту. Отримання прибутку - основне завдання створення та існування будь-якого комерційного підприємства. Це тепер розуміють навіть старшокласники , а сивочолі чиновники у високих кабінетах , чомусь, не розуміють , або не хочуть розуміти.

Знаючи небажання нашого люду бодай трошки "потрудити голову" та самостійно розібратися в питанні , противники ідеї підкидують доводи про собівартість електроенергії , збільшення тарифів та інші "страшилки". Стукають себе в груди та лякають людей високим "зеленим тарифом" , забуваючи при цьому сказати , що "зелений тариф" не має ніякого відношення до собівартості енергії та до тарифів за спожиту населенням електроенергію. Такі спекуляції вважаю не надто шляхетними.

"Зелений тариф" - це , всього лиш ,один із засобів стимулювання державою розвитку "зеленої" енергетики. Не збагну , як можна цього не розуміти, адже такий засіб практикується багатьма державами.

Пора вже нашим людям "розчехлити" голову , знайти правдиву інформацію та зробити власні висновки і не співати "з чужого голосу".

Гадаю , доречним привести тут чудову поезію , написану Миколою Заболоцьким ще в 1958р.

НЕ ПОЗВОЛЯЙ ДУШЕ ЛЕНИТЬСЯ

Не позволяй душе лениться!
Чтоб в ступе воду не толочь,
Душа обязана трудиться
И день и ночь, и день и ночь!

Гони ее от дома к дому,
Тащи с этапа на этап,
По пустырю, по бурелому,
Через сугроб, через ухаб!

Не разрешай ей спать в постели
При свете утренней звезды,
Держи лентяйку в черном теле
И не снимай с нее узды!

Коль дать ей вздумаешь поблажку,
Освобождая от работ,
Она последнюю рубашку
С тебя без жалости сорвет.

А ты хватай ее за плечи,
Учи и мучай дотемна,
Чтоб жить с тобой по-человечьи
Училась заново она.

Она рабыня и царица,
Она работница и дочь,
Она обязана трудиться
И день и ночь, и день и ночь!

На ці слова група Міраж створила пісню:

0
13 Victor   (14.04.2013 02:48)
Пане Іване. Схеми досить прості і про них по телебаченні та в пресі всі дискутують. Погляньте на життя простого, обідраного народу, котрий не може звести кінці з кінцями й на життя тих, хто стоїть над народом. Все вибудувано так, щоб простака лишити дурним. Ці схеми придумані не сьогодні, їм тисячі років і вони діють бездоганно. Читайте історію й дивіться як жив вождь і жрець, як жив силач і багач, як жив хитрий і слизький. Всі закони світу вибудувані саме в такому ключі – і це не тільки в нашій державі. Там, де мораль трохи вища, народу дають щось більше, але він все рівно повністю залежить від примх земних богів: хочу – дам роботу, а хочу – заберу; хочу – закрию в тюрягу, а хочу – помилую; хочу – пущу тебе до раю, а не захочу – не пущу. Відбуваються революції, бунти й т.д., але народ нездатен придумати щось нове й вибудувати нові відносини, чи народити якихось нових вождів: насильство, влада й гроші постійно супроводжують людство на всьому історичному шляху.


Щодо «експлуатації». Експлуатація такого вітряка обернеться державі збитками, тобто мені і Вам, але на збитках можна файно заробити. Це як на війні: одні бідніють, інші багатіють. Порахуйте вартість вітряка, потім вартість одного кіловату й побачите результат. Тут все чітко продумано, зверху донизу. Ніби створено вигляд альтернативної енергії, чистої, дешевої, та на самому ділі ця енергія на кілька порядків дорожча за сьогоднішню. Давайте візьмемо такий приклад. Для Борині потрібен один вітряк, при умові, що вітер буде його постійно крутити. Коли вітру не буде, а його не буде тут в загальному півроку, це означає, що користуватися будуть іншою енергією з загальної електромережі. Для того, щоб Бориню забезпечити енергією ВЕС, потрібно поставити три вітряки в різних місцях. Але при дослідженнях дії вітру, один вітряк «не робить погоди», вони повинні стояти фронтом, по 5-10 штук. Щоб забезпечити район такою енергією, тут потрібно розмістити кілька сотень вітряків. Порахуймо санітарні зони довкола них, тобто вартість землі, а це сотні гектарів орної землі, пасовищ, бо в лісі їх ніхто не буде встановлювати, додамо вартість кіловату, а це співвідношення один до десяти і вартість вітряків. Нам, при наших зарплатах, прийдеться світити в хатах свічками. Але не тим, хто буде експлуатувати ці вітряки. Я не маю бажання розписувати всю цю комедію з вітряками, але додам, напевно повторившись, що якщо ми покриємо всю земну кулю вітряками в три поверхи, то ми й близько не дістанемо того результату, котрий маємо на сьогодні. Вітряк, це забавка для технарів. Ним можна качати воду, варити пшоно на полонині, ганяти ворони, але на його енергії не можна плавити сталь, розвивати важку промисловість і т.д., пустити людям тУмана в очі й на цьому заробити - це єдиний результат роботи ВЕС. Ось поставили турбіну біля Явори (ГЕС) і що? Як з козла молока.

0
12 Іван   (14.04.2013 01:24)
Пане Віктор, хотілося б почути про схему того, хто і кому і з чиєї кишені заплатить гроші і як на цьому можна нажитися. З деталями, бажано. Оскільки у всіх ваших дописах звучить думка про те, що хтось на цьому заробить. І не зрозуміло, чому інвестор, який вкладе у проект гроші, залишить вітряки колотівками і одороблами, а не експлуатуватиме? Який сенс?

-1
11 Admin   (14.04.2013 01:21)
Дискусії з приводу будівництва ВЕС ведуться на сайті з 2010 року. Активність обговорення дещо зростає , хоча в абсолютних цифрах все ж невисока. Ось статистика по 7 матеріалах (посилання на них є в цьому матеріалі).

Перегл.-290(~174-унік); ком.-1 ; коментаторів-1 ; активність-0,57%
Перегл.-243(~146-унік); ком.-0 ; коментаторів-0 ; активність-0%
Перегл.-209(~125-унік); ком.-0 ; коментаторів-0 ; активність-0%
Перегл.-262(~157-унік); ком.-8 ; коментаторів-4 ; активність-2,54%
Перегл.-156 (~94-унік); ком.-0 ; коментаторів-0 ; активність-0%
Перегл.-145 (~87-унік); ком.-10 ; коментаторів-3 ; активність-3,45%
Перегл.-1338(~803-унік); ком.-156 ; коментаторів-17 ; активність-2,12%

Цікаво було б провести опитування на вулицях Турки. Який процент жителів міста хоча б знає про наміри розгорнути в районі будівництво ВЕС ?

0
10 Victor   (13.04.2013 23:28)
Через 10-20 років про такі недосконалі одоробла, як сьогоднішні вітряки, ніхто й згадувати не буде. Техніка піде вперед, а ці колотівки будуть валятися по лісі й ніхто пальцем не кивне, щоб їх прибрати. Їх вже критикують. В попередніх темах я вже говорив про ці «дослідження», які «проводяться» фірмою. Це чиста комедія й ніхто до цього серйозно не підходить. Провернути справу й дістати гроші, а потім братися за інший район. Це бізнес, робочі місця, гроші, але не для українців. А ці краплі, що впадуть в кишені українських бізнесменів, також будуть вивезені за кордон. Народ тут як гнив, так і далі буде гнити. Маємо сміттєзвалище на Вільховатому. Я сюди часто приходив по гриби, малину, лікарські трави. Тут прекрасна природа, позитивна енергетика, містика. Та коли цю місцину перетворили в пекло, сюди страшно ступити ногою. Води довколишніх потоків, річок, отруєно, землі отруєні, отруєне повітря. Узаконити це – злочин. Злочин перед людьми, природою, самим собою, Богом. Наше хамське відношення до життя провокує нас на необдумані поступки, результатом яких ми пожинаємо гіркі плоди. Шановні, будуймо завод для утилізації відходів, бо пропадемо в смітті. Перенести сміттєзвалище в інше місце й створити тут пекло – це не вихід. Думаймо, добре думаймо!

0
9 Богдан Комарницький   (13.04.2013 22:17)
Як голова постійної депутатської комісії районної ради, заслуховував представників компанії, яка хоче будувати вітряки. Поставив питання: "Чи згідні вони провести утилізацію сміттєзвалища за свої кошти, якщо отримають добро на будівництво вітряків?" Відповідь була ствердною, але при умові, що влада дасть дозвіл, щоби завозити сміттєзвалище землею, а зверху насадити ліс - так би мав відбутись процес утилізації. Біда, що районна влада тут же почала мотати голово - "НІ". На проведених так званих громадських слуханнях ніхто нікого не слухав - на інших зібраннях теж. Звинувачення йшли в "перемішку" з іншими питаннями.
Доречі тільки тоді усвідомив для себе одну істину та зробив висновок, чому люди наші на виборах голосують нелогічно та обирають таку недієву владу - та тому, що люблять, коли їм подавати відверту брехню, додавши трішечки правди. І саме цю технологію використовують ті, хто приходить до влади.

Десь трохи аналізуючи "за" і "проти", прийшов до думки - краще нехай стоять (як у Швейцарії, Англії, інш) 3-4 вітряки, аніж десятки га гидкого видовища і нескінчений потік чергових партій сміття.
Така моя аргументація на рахунок того, що я став прихильником будівництва вітряків. Але є загроза - це відсутність громадського контролю при підписанні всіх угод. в т. ч. і по землі, адже спочатку надається на два роки більша кількість землі, коли йде процес будівництва - потім земля повертається, а залишається в аренді тільки під вітряками. Друге - це недовіра населення сіл (не пишу громад, бо їх в нас ще немає) до влади, невміння правильно провести громадські слухання, що буде змушувати владу, грати в "шахи" - відповідно дозвола будуть, а громада користі нематиме і сміттєзвалище буде тільки поширюватись.

Можливі інші сценарії. Для прикладу з історії будівництва відтину залізниці Самбір - Ужгород, де на сьогоднішній день на Ужанському перевалі є 8 тонелей, які завдають велечезних збитків державі - поїзда мусять простоювати. Фактично ця дорога мала йти через Турку - Завадівку - Ільник - Н.Висоцьке - Бітлю - Карпатське і там мав бути один тонель. Тоді виникла така сама ситуація - завадівчани збунтовались і не пустили залізницю через село. Залізниця відбулася, але в іншому напрямку.

Може це й добре, а може і ні - ми і зараз не можемо сказати однозначно? Але виходячи з стратегії розвитку на 50-100років, яку моделюють науковці, говориться, ... люди будуть споживати цю продукцію, яку самі будуть вирощувати. Міста і села будуть занепадати (вимирати). Розвиватимуться ті поселення, що розташовані вздовж залізниці. Атомні станції будуть закриті. Електроенергію будуть виробляти сонячні батереї та ... вітряки. До речі один вітряк, з тих, що хочуть ставити, виробляє електрики рівно стільки, скільки споживає Бориня.

0
16 KRAYANYN   (15.04.2013 00:00)
А в якому році відбувся бунт завадівчан?

0
8 Богдан Комарницький   (13.04.2013 22:16)
Багато в чому згідний з п. "Віктором" : "...що наша історія унікальна, унікальна й територія Бойківщини з її природними ландшафтами. Це суцільний музей під відкритим небом: гори, храми й т.д....".
Хочу висловитись саме по Боринських землях, а вірніше по урочищу "Вільховате", де планується встановлення вітряків.
Саме в цьому місці донедавне було поселення під назвою "Вільховата Боринська" - після війни воно ще існувало. Чи то з великої "любови" до мешканців цього хутора чи тому, що там постійно квартирували вояки УПА та боївки ОУН, але село виселили. Мушу також сказати, що там унікальні по родючості землі - південний схил - є свідчення живих людей - ще в 60хх роках ці землі давали по... 40ц пшениці з га. А що родиться в лісах - від грибів і... Саме там свого часу барон Лібіг утримував 300 бджолосімей. Вільховата - це вододільний хребет, де беруть початок дві річки.
В такому місці дійсно будувати музей під відкритим небом - як це роблять у сусідній Словаччині - відроджуючи стародавні поселення.

Але є і друга сторона медалі. Свого часу, десь у 80хх роках Турківський райвиконком видав розпорядження про те, що на місці Вільховатої буде... районне сміттєзвалище. Процес пішов..
А вже ,так би мовити, "українська" влада продовжила цю "гідну" справу, вложивши декілька мільйонів грн., щоби розробити документацію, тобто узаконити цей злочин. Тепер, по цьому проекту, - з усіх окраїн району, а не тільки з Турки, повинні звозити сміття. Відповідно територія (десятки га), перетворилась на гидке видовище. Більше того - розпочався незворотній процес утворення ядовитих речовин, які розносяться по полях, різними шляхами попадають до с.Борині - в кирниці, річку, яка впадає в р.Стрий, а вона, відповідно біля Жидачева, в р.Дністер. Всього цією водою - дорогою до Чорного (Руського) моря, користуються 10 млн. людей.
Така сама ситуація з іншого боку цього хребта - на іншому схилі знаходяться сс.Мельничне, Завадівка і теж річка Стрий.

Була спроба та проведені певні заходи, щоби закрити це сміттєзвалище, але влада, маючи документи, дозвола - одним словом подолати цю залізобетонну владну стіну, не вдалось. Єдине, що сесія районної ради в 2009році, підтримала мою пропозицію та прийняла рішення: "зобовязати Турківську РДА розпочати пошук нової земельної ділянки для облаштування сміттєзвалища". Але ні РДА ні міська рада не зробила жодного кроку, щодо розробки нового проекту. Влади змінюються і, відповідно сміття збільшується. І, на мою думку - ще не один десяток років змін не буде, бо, як пише п"Віктор", села вимирають, люди виїзжджають, а тим, що залишились - ті змирились. Правдиву інформацію від людей свідомо приховують, щодо шкоди для здоровя людей, екології. Немаю точних даних, але є інформація, що вже на сьогоднішній день найбільше захворювань на рак горла, саме в Борині...

0
7 Victor   (13.04.2013 21:49)
Звісно, ті, хто надумав тут ставити вітряки, і хто просуває цю ідею, карти не відкриють. Але в цьому й немає потреби. Ці карти й так всі позначені. На кожній з них є зображений джокер у вигляді грошової одиниці. Граючи такими картами, той, хто «банкує», завжди виграє. У всіх темах про ВЕС, поміж рядками можна прочитати: г р о ш і. Й «технарів» для дискусій не покличуть. З одного боку вони не будуть читати лекції про користь ВЕС людям, котрі не мають поняття в технологіях ВЕС, бо люди на них будуть спати. З іншого боку вони не будуть читати лекції про користь ВЕС людям, котрі з цього нічого не будуть мати. А про те, які негативні наслідки мають ВЕС, тут і слово не обмовляться, - їх просто пожнуть ті, хто віддав свою ниву під сівбу. Просто зберуть людей, яких напередодні добре напоять і пообіцяють кожному крок ковбаси із здохлої кобили й прочитають «лекцію» про переваги ВЕС над свічкою з баранячого лою, тобто, як кажуть, «будуть лити водичку». Потім всі проголосують «за». Не дивно, що сільські голови після «наради» погодилися: «бути ВЕС». А чого ж їм не погодитися, яким ще способом можна прикрити свою бездіяльність та невігластво на своєму посту? Піп, коли не знає науки Божої, придумує черговий обряд і надіває нове ярмо на барана, аби той трясся від страху перед вовком в овечій шкірі. Так і тут. Ми не знаємо як зберегти, розвинути й підняти район. Не вміємо, не маємо на це грошей, не знаємо звідки їх взяти. І тут – на тобі. Гроші самі падають з неба без всякого зусилля. Одне зусилля, яке потрібно для цього, це зробити підпис на підсунутому облесником папері, й перекласти гроші з його сейфу в свій. А що буде далі, нікого не хвилює. Я не дивуюся, чому вирубують елітні ліси національних парків в Криму – кажуть ради санаторіїв-дач. Мені не дивно, чому тут ніколи не діють закони – бо вони створені богами для рабів і діють відносно рабів, але не богів, вони поза законом. Мені не дивно, чому ті – хто вибраний народом для управління, обдирають свій народ з ніг до голови й на його шкірах лежать на пляжах теплих морів, п’ють його кров в дорогих ресторанах і на його кістках будують собі палаци. Хочу привести тут слова пророка Софонії, котрі прозвучали для народу близько 600 років до Р.Х. й актуальні по сьогоднішній день: «Горе місту тому ворохобному та занечищеному, місту насильникові! Не слухається воно голосу, не приймає картання, не складає надії на Господа, до Бога свого не зближається. Його князі посеред нього – то леви ревучі, його судді – вечірні вовки, які не лишають до ранку нічого. Пророки його чванькуваті, зрадливі, його священики зневажають святиню, ламають Закона… Тому то чекайте Мене, промовляє Господь, на той день, коли встану, як свідок, бо право Моє позбирати народи, згромадити царства, щоб вилити на них Свою лють, увесь жар Свого гніву, бо огнем Моїх заздрощів буде поглинута ціла земля!» (Соф.3.1-8).

0
6 Admin   (12.04.2013 18:54)
Колись більшовики спробували будувати державу на принципах мітингової демократії. На мітингах вирішували долю держави , вибирали керівництво, вибирали армійських командирів ... На мітингах вирішували що будувати , а що руйнувати...

Маячня. До речі , більшовики дуже швидко зрозуміли , що нічого хорошого з цього не вийде і відмовилися від цих методів.

Проведення непідготовлених громадських слухань не дасть однозначної позитивної чи негативної відповіді. Така полеміка , коли опоненти користуються неправдивою інформацією з третіх рук не приведе до якогось осмисленого результату. Буде звичайна "говорильня" з "вагомими аргументами" типу "Одна баба на базарі казала..."

Готувати громадські слухання з наданням громаді достовірної інформації , схоже , ні одна з сторін не хоче , або не вміє. До цієї роботи необхідно залучати авторитетних фахівців.

В черговий раз турківська громада стане маріонеткою в суперечці прихильників та противників ідеї будівництва ВЕС.

Мене вже звинувачували в лобіюванні цієї ідеї , тому "пишу без емоцій, істерії та припадків білої гарячки". biggrin

0
5 KRAYANYN   (12.04.2013 11:08)
Музей це звісно дуже добре. Але за словами виважених технарів є ще науково-технічний прогрес, проти якого не попреш. А якщо і попреш, то зацікавлені особи, яким наплювати на всякі там музеї, та історичні спадщини, змінюють законодавство залишаючи тебе нібито без шансів на встановлення справедливості. Та якщо почитати уважно статтю, то стає не зовсім зрозумілим такий впевнений її заголовок. Читаємо: "А на підставі ст. 21 відбудуться громадські слухання проектів містобудівної документації й оприлюднять їх з урахуванням конструктивних
пропозицій, що будуть висловлені".
 
Але  панове, на громадських слуханнях може бути висунутий протест тієї ж громади, після якого не можливе подальше будівництво даного монстра. Важко повірити, що автор статті цього не знає, а чомусь на перед пише, що громада вноситиме конструктивні пропозиції, стосовно відрізання гілки на якій сама сидить. І як тут не кричати істерично? Коли купка місцевих лоббістів будь-якою ціною старається проштовхнути цей проект, завідомо знаючи про його плачевні наслідки. Чи вони думають що відкриття пам’ятника національному герою, компенсує збитки нанесені населенню нашого району, якому до-речі залишилося не довго існувати, завдяки тим самим місцевим лоббістам. Одже з таким підходом у нас є чудові шанси перетворитися на першу в історії нашої держави резервацію. Ключовим словом є: "перша", чи "резервація"? Для кого як. А Ви кажете без істерії.

1-20 21-24

УВАГА ! 3 1 квітня 2017р вводиться премодерація коментарів неавторизованих відвідувачів. Ваш коментар буде опублікований після схвалення модератором ! Деталі читайте тут...

Им'я *:
Email:
ВВ-коди       Завантаження зображень Зp

Правила спілкування на сайті
Код *: Якщо погано видно код безпеки , натисніть на нього. Він обновиться.