Четвер, 23.11.2017 | Вітаю Вас , шановний гість | Реєстрація | ВХІД

Турка-жемчужина Карпат ** Turka-the pearl of the Carpathians         В Турці

Новини Турківщини

Головна архіву новин » » 2015 » Серпень » 23 » Перехід на альтернативну енергетику стає рентабельним
23.08.2015 (10:25)

   Перехід на альтернативну енергетику стає рентабельним

Перехід на альтернативну енергетику, який раніше сприймався урядами та компаніями як жертва заради збереження планети, нині стає рентабельним.

Про це заявив головний експерт з наукомістких технологій компанії SCIENCE & TECHNOLOGY GROUP LLC (штат Меріленд, США), вчений у галузі математичного та комп'ютерного моделювання реальних процесів Намік Ісмаїлов, який займається просвітницькою діяльністю у рамках Міжнародного року Світла і Світлових технологій, оголошеного ООН у 2015 році.

За його словами, саме зараз у світі відбувається серйозний поворот до альтернативної енергетики, про що красномовно говорять цифри. Так, у країнах Євросоюзу у 2013 році за 72% нововведених генеруючих потужностей відповідала відновлювана енергетика, а у 2014-му ця частка вже зросла майже до 80%, тоді як всього десятиліття тому вона не перевищувала і 20%, зауважує вчений, прогнозуючи, що незабаром схоже відбуватиметься у всьому світі.

Вже зараз, каже Намік Ісмаїлов, альтернативна енергетика переживає справжній бум: гігантський вітряний генератор, який може забезпечити енергією 7500 домогосподарств, приливні та сонячні електростанції, енергії яких вистачає майже на 200 тис. будинків, автомобілі на сонячній енергії, які мають швидкість більше 100 км на годину, а запас ходу - 1000 км. Створені навіть безпілотні і пілотовані літаки на сонячній енергії, які здійснюють далекі та тривалі польоти, а вдалі експерименти японців з передачі енергії на відстань роблять реальними проекти з облаштування космічних сонячних електростанцій. Успішно проходять випробування вітрогенераторів на аеростатах, які піднімають на велику висоту, де майже завжди дме стабільний сильний вітер, зазначає вчений.

За альтернативну енергетику серйозно взялися США, Канада, Німеччина, Данія та Іспанія, в Азії - Японія, Китай та Індія, які не тільки науково і технологічно розвивають майже всі напрямки АЕ, але і є основними її виробниками. Досягають успіхів і малі країни, наприклад, навесні цього року Коста-Ріка, маленька держава у перешийку між Північною і Південною Америкою, вперше у світі 75 днів поспіль на 100% користувалася тільки поновлюваними джерелами енергії, відмовившись від імпортного викопного палива, наголошує експерт.

Однак найважливішою подією у альтернативній енергетиці, на думку Наміка Ісмаїлова, можна вважати факт, зафіксований у 2014 році у США, - електроенергія, вироблена за допомогою відновлюваних джерел, а саме на сонячних і вітряних станціях, стала дешевшою за електрику, отриману на традиційних вугільних і газових електростанціях.

Майбутнє, на думку вченого, за гібридними електростанціями, які зможуть комбінувати два і більше видів поновлюваних джерел енергії, а в якості накопичувача використовувати пристрої на водневих технологіях, які довговічні і здатні зберігати енергію аж до 25-30 років і більше. На додачу, у гібридних моделях можна поєднувати альтернативну і традиційну енергетику, що підвищить надійність і ККД всієї системи, впевнений експерт.

Так, на атлантичному узбережжі США, де дмуть вітри, палюче світить сонце і можна використовувати енергію потужних океанських хвиль і течій, викликаних приливами і відливами, доцільно встановити гібридну станцію. Отриманий з води водень дозволить накопичувати та зберігати енергію, зауважує вчений, додаючи, що в систему можна включити і опріснювач води, якщо територія має проблеми з питною водою (до речі, це дуже актуально на Кіпрі).

Намік Ісмаїлов запевняє, такі об’єкти будуть не тільки дуже енергетично надійними, але й економічно доцільними. Потрібно тільки оптимально підібрати типи пристроїв для відповідних джерел енергії та визначити їх частку у генерації. Ну і, звичайно ж, керувати таким складною багатокомпонентною енергетичною спорудою повинна єдина комплексна автоматизована система, побудована на базі математичної моделі всіх процесів і сучасних інформаційно-комп'ютерних технологій, пояснює науковець.

Довгоочікуваний прорив у відновлювальній енергетиці забезпечить лише фундаментальна і прикладна наука у тісній взаємодії з практикою, а також широке міжнародне науково-технічне співробітництво, запевняє вчений.

За словами Наміка Ісмаїлова, наразі світовій спільноті вкрай необхідно звільнитися від стереотипів, а це вже не тільки науково-технічна, але і культурологічна проблема - найважливіший аспект впровадження нових технологій. Так, у всіх вузах і коледжах необхідно обов’язково викладати курс "Альтернативні джерела енергії", а для маленьких дітей створювати іграшки та конструктори з елементами альтернативної енергетики, щоб виростити нове покоління, яке буде отримувати всю необхідну енергію, зберігаючи Землю екологічно чистою, зауважує вчений.

ecotown.com.ua


В Старому Самборы почали будівництво другої черги вітрової електростанції

Група компаній "Горизонти" разом з Європейським банком реконструкції та розвитку досягнуло угоди щодо фінансування вітроелектростанцій. Компанія "Еко-Оптіма" разом з Європейським Банком Реконструкції та Розвитку та фондом чистих технологій Світового Банку розпочинають будівництво другої черги ВЕС "Старий Самбір-1". Обсяг інвестицій - 11 млн. євро. Введення в дію турбін - 1 квітня 2016 року.

Планують встановити дві турбіни Vestas 112. Висота щогли становить 119 м, довжина лопаcті - 56 м, а робочий діапазон 3-25 м/с.

"Еко-Оптіма" раніше ввела в експлуатацію об'єкти сонячної електроенергетики, котельні на відходах деревини та завершила будівництво першої черги вітроелектростанції "Старий Самбір-1" потужністю 13,2 МВт.

Компанія планує будівництво ВЕС "Старий Самбір-2" потужністю 19,8 МВТ. Також на період 2016-2017 років "Еко-Оптіма" має намір встановити шість турбін V-112, Vestas, річне виробництво електроенергії якої становить 46 млн. кВТ/год.

До речі, група компаній "Еко-Оптіма" займається розробкою відновлювальних екологічно чистих джерел енергії, створення генеруючих потужностей з використанням енергії вітру, сонця, води, біомаси для забезпечення енергонезалежності Львівщини за рахунок скорочення імпортованих енергоносіїв.

Протягом останніх двох років компанія запустила в експлуатацію "Самбірську сонячну електростанцію", потужність якої 3,1 МВт, обсяг інвестицій - 6 млн. євро, а річне виробництво електроенергії становить 3.1 млн. кВт/год, а також "Самбірську сонячну електростанцію-2", яка має потужність 1,1 МВт, обсяг інвестицій - 1,7 млн євро, річне виробництво електроенергії складає 1 млн. кВт/год.

Група компаній "Горизонти" заплатила за три спеціальні дозволи 21 млн. гривень. Протягом трьох наступних років планують провести геологопошукові роботи, загалом - буріння шести пошукових свердловин, по дві на кожній площі: Бунівській, Рудниківській та Колодницькій. Загалом ці три площі охоплюють шість районів - Яворівський, Мостиський, Миколаївський, Жидачівський, Пустомитівський та Стрийський.

Початок робіт на нових ділянках заплановано вже у вересні 2015 року.

"Горизонти" - це найбільша приватна газовидобувна компанія в Західній Україні. Щомісячний видобуток газу становить більш ніж 3 млн кубометрів.

В структуру компанії входить сервісна компанія "Горизонти", що здійснює буріння свердловин. Підприємство володіє двома буровими верстатами IDECO SBS вантажопідйомністю 160 т та А-50 вантажопідйомністю 50 т. За перше півріччя 2015 року пробурено чотири нові свердловини.

lviv.depo.ua


21.05.15

Вітроелектростанція у Старому Самборі дозволить економити 15 тисяч кубічних метрів природного газу на добу.

Як зазначив директор ТОВ "Еко-Оптіма" Максим Козицький, вийшовши на проектовану потужність 13,2 МВт, перша черга ВЕС, два вітряки якої були встановлені у лютому 2015 року, здатна забезпечити світлом 600 будинків Старосамбірського району.

Два велетні, по 300 тонн кожен, починають працювати від вітру в 3 метри за секунду, виходять на повну потужність при 11 м/с та автоматично вимикаються при швидкості 25 м/с. У надмірну спеку (вище +40 градусів) та холод (нижче -20) автоматика також зупинить турбіни, розповідає фахівець.

Наразі віддалене керування та автоматичний режим роботи найпотужнішої в Карпатах вітроелектростанції дають змогу обходитися без обслуговуючого персоналу.

У проект ВЕС «Старий Самбір-1», який реалізується "Еко-Оптіма" спільно з Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР) та фондом чистих технологій Світового банку (СБ), було вкладено 13 млн євро. 65% коштів виділив ЄБРР, 35% - українська компанія.

Наступні два вітряки загальною потужністю 19,8 МВт(«Старий Самбір-2») - "Еко-Оптіма" має намір встановити до кінця 2015 року. За словами Максима Козицького, вітроелектростанція у Старому Самборі вийде на чистий прибуток через шість-сім років.

У 2016 році компанія планує продовжувати заміщувати російський газ карпатським вітром, встановивши на сусідній горі ще шість вітряків.

Примітно, що ТОВ "Еко-Оптіма" орендує земельні ділянки під будівництво та обслуговування вітроелектростанцій не тільки у місті Старий Самбір, а й у селі Орів (Сколівський район), де заплановано встановити 14 вітротурбін на 42 МВт.

ecotown.com.ua


Польща розвиває свою вітрогенерацію за рахунок інших країн

Розвиток відновлювальної енергії вимагає значних коштів. Різні способи шукають країни, щоб збільшити виробництво чистої електроенергії. В Польщі розпочинається проект спільного використання коштів різних країн.

Китайська фірма China-CEE Fund та ізраїльська Enlight створили спільний проект для будівництва вітоелектростанції потужністю 250 МВт. Загальний кошторис проекту складає 1,3 млрд злотих. Одна частина проекту, вітропарк у Врублеві потужністю 36 МВт, буде створений до кінця 2014 року. Друга частина проекту буде значно потужнішою, вона суттєво збільшить потужність вітрових електростанцій в Польщі. Передбачається введення в дію потужностей у сумі 214 МВт.

Щоб ввійти в польський ринок, китайська фірма за 240 млн злотих купила частку в Polish Energy Partners і має зараз 16% акцій фірми. Китайська та ізраїльські фірми вже мали спільні проекти перед спільним входженням в польський проект.

В цих роботах приймає участь ізраїльська фірма Enlight, котра в своїй країні має частку у 18% в секторі зеленої енергії.

Інвестування проводиться в період дії сприятливих умов, котрі створила Польща для розвитку генерацій з відновлювальних джерел енергії. Ці умови будуть діяти до кінця 2015 року, а потім можуть зазнати змін.

Бізнес, котрий має розроблені плани впровадження ВДЕ, старається встигнути ввійти в ринок зеленої енергії при сприятливих умовах.

http://ecotown.com.ua/


В Україні будуть збирати вітрогенератори Vestas

Миколаївський завод «Океан» та датська фірма Vestas в минулому році реалізували пілотний проект у галузі вітроенергетики. Проект передбачено складання компонентів вітрогенеруючих установок на українському підприємстві після того, як ці частини доставили морським шляхом.

Суть в тому, що сучасні «вітряки» це величезні інженерні споруди, котрі мають досить великі розміри, котрі не дозволяють їх перевозити іншими видами транспорту.

Потужність вітрогенератора складає 3 МВт, а всього задіяно 7 комплектів, котрі будуть встановлені на одній з вітроелектростанцій на півдні України.

В Україні діє «зелений» тариф для виробників електроенергії, котрі використовують відновлювальні джерела, в т.ч. вітер. Зібрані компоненти пройшли сертифікацію і отримали добро для вказаного тарифу.

Датські спеціалісти переконалися в тому, що рівень та умови виробництва на «Океані» дозволяють подальшу співпрацю в цій галузі. Планують налагодити на заводі повний виробничий цикл окремих компонентів, в тому числі виготовлення башень для вітряків.

Вигідне географічне розміщення заводу «Океан», а також технічна можливість приймання і відвантаження великогабаритних і особливо важких компонентів вітрогенераторів, дозволяють датчанам успішно вирішувати логістичні задачі при впровадженні проектів в Україні.

Так заклалася успішна співпраця українського заводу «Океан», котрий заснований в 1951 році та датської Vestas, котра заснована в 1898 році, а з 1980 року виготовляє вітрогенератори. Вітротурбіни датчан працюють в Україні і ще в 65 країнах світу.

ecotown.com.ua


Енергія сміття, вітру та сонця в Естонії

В естонській енергетиці найінтенсивніше розвивається сегмент вітрогенераторів. Один з вітропарків працює на землях, котрі займають шлаковідвали Балтійської електростанції.

Цей майданчик має хороше географічне розміщення. Він знаходиться на відмітці 40м над рівнем моря, що робить його максимально відкритим для вітрів кожного напрямку.

Всього тут 17 вітрогенераторів потужністю по 2,3 Мвт кожен. Виробництва енергії вистачає для 30 тис. сімей Естонії. Частину фінансування отримано з європейських фондів. Уряд стимулює такі інвестиції дотацією 0,537 євро за 1 кВт-год.

Річне виробництво енергії вітрогенераторами перевищує 100 МВт-год, а це 10% від загальної енергії. Цікаво й те, що приватні домогосподарства мають 500 вітрогенераторів меншої потужності.

Не тільки вітер збільшує енергонезалежність Естонії. Долучився до цього й завод по спалюванню сміття. Його енергоблок має потужність 17 МВт. Крім цього здатний видавати ще й тепло, потужність 50 МВт.

Розміщена переробка сміття на ТЕЦ Eesti Energia. Ця опція дає можливість збільшити потужніть ТЕЦ на 10% (до цього вона виробляла 648 МВт тепла і 190 МВт електроенергії).


Енергонезалежний готель в Карпатах

Учасник дискусії в цій темі п.песиміст висловив бажання мати власний вітрогенератор. Напевно, і інші люди в нашому краї не раз задумувалися над такою ідеєю. Хочу навести приклад такого підходу до забезпечення господарства "чистою" енергією.

По шляху використання відновлювальної енергії пішов власник готелю "Ковчег" в Чернівецькій обл. Готель розміщено на границі Вижницького та Путильського районів та кордону з Румунією. Поруч-перевал Шурдин. Я не один раз їздив до тещі через цей перевал. Гори там вражають своєю красою.

Саме в такому живописному місці розміщений готельний комплекс. Завдяки впровадження екологічних способів енергозбереження та застосування відновлювальної енергії обєкт отримав екологічний сертифікат за стандартом ISO 14024. Крім того, готель має декілька сертифікатів відомих міжнародних екологічних організацій.

В.Ланчак

***

Енергонезалежний готель в Карпатах

Хороший приклад правильного співіснування з природою в Карпатах показує готель «Ковчег». Тут дбають про те, щоб на висоті 1313 м, на котрій розміщений готель, не створювати додаткове навантаження на екологію від господарської діяльності господарства.

Ще в процесі проектування та будівництва закладені екологічні способи енергозбереження та застосування відновлювальної енергії, котрі дали можливість отримати екологічний сертифікат за стандартом ISO 14024. Тут діє система управління та якості надаваних послуг за екологічними критеріями.

Будівля дерев’яна, все дерево покрито натуральними бджолиним воском, а не алкідними лаками. Електрикою готель забезпечують 3 вітрогенератора і 6 сонячних панелей загальною потужністю 6 кВт, гарячою водою - 70 трубок сонячних теплових колекторів. Система енергоживлення побудована таким чином, що в разі різкого спаду виробництва струму (немає вітру, хмарна погода) в роботу включається резервний дизель-генератор.



Освітлення забезпечують люмінісцентні та світлодіодні лампи. Водяні крани мають водозберігаючі насадки з дрібним дифузором.

Ізоляція стін виконана базальтовою ватою. Опалення – повітряне та водяне. Для забезпечення комфортної температури встановлені терморегулятори.

До ощадливого користування закликають і відвідувачів: в кожному номері є пояснення необхідності економії енергії.

Власник готелю вказує, що навіть взимку колектори в 500 літровому бойлері нагрівають воду до 40°С. Зате влітку ця кількість води отримує температуру 55°С і запасається ще в 750 л буфері. Тепло йде для басейну. Клієнти готелю користаються екологічністю готелю, ще й можуть отримати консультацію від практика, котрий використовує сонячні колектори, вітрогенерацію, щоб оцінити можливість використання цих технологій в своєму будинку.

www.megura.net

27.07.14


16 вітроелектростанцій в Європі знаходяться в стадії будівництва

На сьогоднішній день в Європі 16 офшорних вітроелектростанцій загальною потужністю 4,9 ГВт знаходяться в стадії будівництва. При цьому протягом перших шести місяців 2014 224 нові турбіни потужністю 781 МВт були підключені до мережі, що на 25% менше, ніж роком раніше, коли за аналогічний період було підключено 1045 МВт вітрових потужностей.

Також цього року було встановлено, але не підключено, 282 турбіни, сумарна потужність яких становить 1200 МВт.

За словами Джастіна Уїлкса, заступника генерального директора Європейської асоціації вітроенергетики, не дивлячись на те, що цього року було встановлено менше вітрових потужностей, ніж у минулому, дана сфера відновлюваної енергетики все ще залишається сферою , що нйшвидше розвивається в Європі.

Сьогодні в Європі встановлено 73 офшорні вітрові електростанції в 11 країнах загальною потужністю 7343 МВт. Всі вони здатні виробляти 27 млрд кВт-год електроенергії, чого достатньо для того, щоб задовольнити потреби 7 млн. домогосподарств, або все населення Нідерландів.


Вітрогенератор без лопастей

Сьогодні встановлюється все більше вітрогенераторів, котрі забезпечують виробництво електроенергії з відновлювального джерела – вітру. Для прикладу, в Данії вже 25% електроенергії виробляється вітровими генераторами.

Вітряки мають кілька недоліків (можливість зношування рухомих частин, потрібний захист від ураганів, шум …), на котрі звертають увагу інноватори, щоб знайти інший спосіб використання вітру для електрогенерації.

Голландська фірма Mecanoo розробила робочу модель електростатичного вітрогенератора, котрий не має лопастей і рухомих деталей.

В якості джерела та накопичувача енергії тут використовуються краплі води, котрі виходять з горизонтально розміщених сопел. Краплі води мають додатній заряд, і в звичайній ситуації вони притягуються до позитивно [негативно]* заряджених електродів або поверхонь. Але в цій системі використовується вітер, котрий відносить краплі у зворотню сторону, до позитивно заряджених електродів. Це приводить до збільшення потенційної енергії позитивно зарядженої краплі, і цю енергію отримують, коли крапля попадає на додатньо заряджений електрод.

Конструктивно цей генератор має рамку з металу, всередині котрої знаходяться ізольовані трубки. Кожна трубка має сопла і кілька електродів. Кількість виробленої енергії залежить від кількості крапель води, від заряду крапель, від швидкості вітру і сили електричного поля. Цікава ідея ще не готова до практичної реалізації, а прототип розміщено біля університету в місті Delft.

[]*- ред.admin_Lan64


Цікавою є інформація про те що в Данії 25% електроенергії виробляється вітровими генераторами. Це вже вагома частка.

Мабуть і в них є противники вітроенергетики. Цікаво, як датчани переконують своїх противників ВЕС ?

admin_Lan64

26.07.14


Прибуток з вітрогенерації будуть отримувати пенсіонери

Вітрові електричні станції стали звичним елементом пейзажу в різних країнах. Добре розроблені технології дозволяють досягати запланованого виробництва електроенергії та принести прибуток інвестору. Два таких проекти, Gode Wind 1 та Gode Wind 2, будуть встановлені в німецькій частині Північного моря. Їхня загальна потужність 582 МВт. Виробництва електроенергії цими електростанціями вистачить для забезпечення 600 тис. приватних будинків в Німеччині.

Але не тільки німці отримають вигоди від такого проекту. Данська девелоперська фірма DONG Energy, котра володіє активами електростанцій, надала данським пенсійним фондам можливість користати з прибутків відновлювальної енергії. Половину акцій вказаних вітропарків продано фондам PKA (24,75%), Industriens Pension (10,5%), Laerernes Pension (8,75%) і Laegernes Pensionskasse (6%). Це означає про стабільність і перспективу даного напрямку використання відновлювальної енергії в західній частині Європи.

На даний час триває виготовлення монофундаментів, призначених для вітропарків Gode Wind 1 і 2. Це інноваційні монопалі масою 940 тон. Діаметр складає 7,5 при довжині 66,5 метрів. Монтування фундаментів заплановане на 2015 рік.

24.07/14


Вітер «надуває вітрила» європейському поступу до енергонезалежності

Ще кілька вітрогенеруючих електростанцій планують збудувати в Польщі. Для цього вже оголошено конкурси на проектування і виконання відповідного комплексу робіт.

Друга черга електростанції Реско (Resko) має потужність 76 МВт.

Оголошений конкурс повинен швидко визначити переможця не більше ніж з 5 претендентів. Подання оголошень завершено 7 липня. І виконання повинно бути також швидким. Будівництво має бути завершено протягом 16 місяців.

Планується встановити 38 нових вітротурбін. Потужність кожного генератора 2 МВт. Висота вежі для вітряка не нижче 90 м.

Перша черга має 7 турбін по 2 МВт типу Gamesa G90. Ця інвестиція у відновлювальну енергію впроваджується у західнопоморському воєводстві.

Ще більша потужність повинна запрацювати в німецькій частині Балтики. За кошти біля 1,4 млрд. євро планують встановити 70 вітряків загальною потужністю 350 МВт. Фундаменти під вітряки будуть виконані на глибині 42 метри.

Нагадаємо, до 2020 року світова потужність вітроенергетики виросте у 2 рази.

ecotown.com.ua

20.07.14


Вітри Шотландії генерують прибутки і розвивають місцеві проекти

Зростають обсяги виробництва електроенергії з відновлювальних джерел в Шотландії. Це країна, котра звернула увагу на енергію вітру.

Річні темпи зростання виробництва незалежної електроенергії в країні склали 22,5%, говориться в енергетичному звіті 2014 року.

Кількість проектів відновлювальної енергії в Шотландії значно випереджає Англію та Уельс.

Встановлено чергові три вітрогенератори на островах. Вони «згенерують» 2 млн. фунтів доходу в цьому році. Прибуток буде реінвестуватися в місцевий розвиток.

Нагадаємо, до 2020 року Шотландія планує повністю перейти на відновлювальні джерела енергії.

Більше 66 млн. фунтів інвестовано у виробництво електроенергії з незалежних (відновлювальних) джерел енергії. Понад 500 проектів потужністю від 50 кВт працюють по всій Шотландії.

Зіткнувшись із зростанням рахунків за електроенергію і відчуваючи небезпеки зриву постачання енергії, в Шотландії почали інвестувати в проекти з поновлюваних джерел енергії. Це є досить ефективним способом скоротити витрати і розвивати нові джерела доходу.

Один з проектів дозволяє за рахунок поступлень за електроенергію займатися місцевою проблемою – покращення меліорації території та виконувати роботи для запобігання втрат від повеней. Протягом 20 років з «вітру» очікують отримати на ці роботи понад 20 млн. фунтів.

Найбільший вітропарк в Шотландії має потужність 6,9 МВт.

ecotown.com.ua





Теги:  Турківщина, вітроенергетика

Схожі матеріали :

Оцінка--> 
Переглядів: 8144 | Додав: Admin | Теги: Турківщина, вітроенергетика | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 521 2 »
0
52 Бойківська правда   (25.08.2015 06:41)
лозюк хоче свою землю над Боринею продати інвесторам під ВЕС, але ті не хочуть. тому і страдає весь район через мента колишнього, так би стояли вітряки і в сільські ради йшли гроші.

0
51 песиміст   (24.08.2015 23:47)
Доброго здоров’я Вам, п.Вікторе.  Приємно було читати Ваш останній допис,спокійний ,виважений,без злості в душі. Тут я з Вами годжуся в основному. Наша держава ще дуже молода, не все вдається зробити як належиться. І темпи поступу вперед  в значній мірі залежать і від нас усіх.

За 25  років ми не збудували країну. Ми постійно купувалися солодкими речами, багатими обіцянками чи гарно заплетеною косою. Поки кожен з нас не скаже собі - "хто як не я" і вартість 200 грн сьогодні не оцінюватиме вище, ніж добробут держави завтра – тоді  ми чогось  досягнемо. Ще академік Амосов писав на початках нашої державності, що нам треба брати приклад із заходу і не дивитися на Росію,бо майбутнє Росії в тумані.  Він перший запропонував поставити зарплату працівникам клініки в залежності від кількості проведених операцій. За його словами , економіка рушій прогресу – а економіка  то гроші. Так побудований світ.  Давайте будемо мати Бога в серці і поступаймо  в житті за заповідями Божими, любім не тільки себе але й ближнього і ми побачимо як життя  наше налагодиться. І не дивімося на підприємців як на ворогів, просто вони теж хочуть жити. Те ,що вони хотят на нас заробити – так це їхня  робота і спосіб на виживання . Кожен хай заробляє як може і як уміє, але чесно, в рамках діючого законодавства. Не крадім, не брешім, не обдурюймо ближнього.

0
50 Victor   (24.08.2015 06:11)
Пане Костянтине (Песимісте), ось погляньте, остання стаття про рентабельність альтернативної енергетики. Але це де? У державах, де розвивається економіка; де розумне законодавство; де повага до закону, де розумне співвідношення зарплати й тарифів і т.д., й т.п.. Я повністю підтримую інформацію в цій статті. Люди повинні шукати й розумно втілювати новітні технології ради збереження життя. Але погляньмо, як це відбувається в нашій державі, окупованій торгашами, злодіями й бандюками, тобто в державі, де діє божественний олігархат. Тут також «прагнуть» бути цивілізованими людьми, але цивілізована людина – це людина розумна. В ній закон – «випити мертвому з вуха» – зв’язаний по руках і ногах. Натомість в нас, дебелий чолов’яга приходить в район, ставить вітряки, де собі хоче, бо йому дали зелене світло, й качає зелений тариф, тобто випиває кров із зубожілого населення (я не проти, що він заробляє, а проти того, що я не маю змоги оплатити його достатки). Як тільки кров закінчилася, він вже перестає перейматися екологією та новітніми технологіями. Давайте у всьому наводити лад: в законах, тарифах, зарплатах, інноваціях, екології… і ставити все на свої місця, тоді ніхто не буде тут позиціонувати себе, як борця за збереження життя, а просто мирно жити, поважаючи один одного. Я люблю життя, люблю природу, бо люблю Бога, але моя любов не дістає сили з кишені мого ближнього. Давайте трохи будемо керуватися саме цим законом, аби зрозуміти іншу людину.

0
49 песиміст   (23.08.2015 22:46)
П.Вікторе,  видно Вамна душі дуже наболіло, що Ви в такій ,з моєї точки зору,грубій формі написали свій допис. Ви вроді й не зла людина,а пишете з такою злістю.
І все ж я насмілюся Вам в дечому заперечити. Ви і напевне всі не будуть заперечувати  проти того, що і вугілля ,і нафта, і газ коли небудь закінчаться. Нам з енергоресурсів залишаться тільки радіоактивні поклади
урану чи плутонію на яких працюватимуть  атомні  електростанції.  Вони начебто безпечні, але був Чорнобиль,були японці зі своєю АЕС, яку залляв океан, були американці  з своїми кількома аваріями, французи і ще можливо інші ,про яких немає інформації.
Чи захочете Ви щоб біля Турки збудували АЕС ? Хоч це й безпечно, але я і,думаю, Ви не захочете цього. Термоядерний синтез – ще дуже далека перспектива і мабуть нітрохи не безпечніша ніжатомні  технології. А жити хочеться всім –і щоб було тепло і світло і було що їсти. І тому людство вкладає гроші в розвиток.
Так, це дорого. Але пошукові роботи ніколи не були дешевими. Щоб добути нафту чи газ треба було їх знайти. На це йшли і йдуть великі кошти. А з часом будуть йти ще більші, бо поклади корисних копалин знаходиться все менше і залягають вони (поклади) все на більшій глибині чи в більш важкодоступних місцях. Навчилися  добувати газ із сланцевих покладів. Але поки навчилися, були вкладені дуже великі гроші. І вкладали їх не благодійники, а люди ,які планують на цьому заробити. І назвати це крайнім рівнем деградації –
це дуже сміливе і не об’єктивне твердження. Білл Гейтс  розвив свій бізнес не тому,що йому було цікаво, а тому, що це приносило прибутки . І назвати його злодієм, бо він живе в палаці - на відміну від наших олігархів,було б несправедливо На тему заробляння грошей я вже висловлювався раніше, тому не буду повторятися. Скажу лише що розвиток суспільства без прогресу зупиниться.

А прогрес коштує дуже багато і сил матеріальних і сил духовних.  Люди, що прикладаються до розвитку є людьми душе сильними в моральному плані. Згадайте Джордано Бруно,який на смертному одрі вигукнув:  «І все-таки вона крутиться!»

Ви пане Вікторе хочете опуститися до часів середньовічної інквізиції. Не вкладаючи коштів в розвиток альтернативної енергетики, ми дійсно деградуємо в своєму розвитку. Так,є ще недоліки і в вітрових технологіях і в сонячних і в інших, які розвиваються. Але припинивши фінансування нового – ми ніколи не доб’ємося прогресу. Бо проектанти і розробники живі люди і вони мають свої сім’ї ,які хочуть їсти і хочуть в щось одягнутися. Не буде роботи в проектних установах – підуть продавати жуйки чи виїдуть за кордон. А в нас як не було доріг так і не буде ніколи – бо для кого їх будувати  і за що?

І хто тут вар’ят?

0
48 Victor   (23.08.2015 06:06)
«Мушу противників ВЕС заспокоїти».

Ця звістка мені якось «по цимбалах». Тиждень тому по ТБ, якийсь «спеціаліст» розповідав про сонячні батареї. Затрати на їхнє виготовлення, установлення, термін експлуатації та вартість обслуговування. Вони вигідні лишень в одному випадку, – якщо діє «зелений тариф». Те саме й з вітряками. Ні перші, ні другі навіть і близько не можуть змагатися з традиційними ТЕЦ, ГЕС, АЕС. Величезний розвиток зеленої енергетики спричинений появою «зеленого тарифу». Тобто це звичайна злодійська афера, яка переслідує не ціль збереження екології, а звичайне заробляння грошей на вітру та сонці. Як тільки «зелений тариф» прикрили, так відразу виявилося, що всім «насрати» на екологію та енергетичну незалежність. Розповім історію, яку почув від людини, котра побувала в Греції. Деякі хитрі й ліниві греки також перейнялися «збереженням» екології. Віддали свої поля та виноградники під сонячні електростанції. Тепер ніхто не обробляє поля, не робить вино, люди просто тупо сидять на пляжах, а їм капає процент з «зеленого тарифу». Рай. Можливо це файно для грека, але для економіки держави це величезний занепад. Згадаймо як у нас всі кинулися садити ріпак, а тепер кукурудзу. Хлоп хоче робити те, від чого відразу можна дістати купу грошей, затративши мізер. Натомість життя ставить інші задачі – розвиток суспільства: інтелектуальний, духовний, культурний, економічний. Звести життя до качання грошей – це крайній рівень деградації окремих видів людських істот. Погляньмо на «вилизані» особняки злодіїв і біля них розбиту вщент державну дорогу. Це стиль заробляння, вкладання і ґаздування звичайного дурня, котрий вирвався з божевільні на волю. А «зелений тариф» та пресловута енергетична незалежність з екологією цьому наявний приклад. Єдине, що засмучує мене від Вашої звістки, так це те, що ми далі прагнемо бути вар’ятами. Навіть попри втрати своїх дітей на війні, ми непохитні в своєму безумстві. Це така собі духовна смерть, з якої навіть і Церква нездатна воскресити, бо й тут люди прагнуть спати мертвим релігійним сном.

0
47 песиміст   (22.08.2015 14:04)
Мушу противників ВЕС заспокоїти. Десь в червні - точно не пам ятаю- уряд припинив дію "зеленого" тарифу, тобто електроенергія, виготовлена на відновних засадах (вітрова,сонячна і т.д.) не купуватиметься державою по завищених тарифах, як до тепер - криза- то ж робота ВЕС стає як не збитковою, то період окупності дуже зростає і стає співмірною з вартістю експлуатації установок. Так що це питання - питання розвитку зеленої енергетики відкладається на невизначений термін. А тим часом росте вартість на енергоносії для населення. Будемо світити свічками. Розвиток Ст.Самбірської ВЕС - напевне виконання підписаних зобов язань. Більше додати нема чого, принамі покищо.

0
46 Victor   (21.08.2015 12:40)
«А мудрий Віктор далі проти».

«Жила-была бабка у самой речки.
Захотелось бабке искупаться в речке.
Пошла бабка на базар, чтоб купить мочало.. .
НАША ПЕСНЯ ХОРОША, НАЧИНАЙ СНАЧАЛА»!

0
45 Provokatorr   (21.08.2015 10:49)
А мудрий Віктор далі проти

0
44 песиміст   (26.08.2014 22:01)
Підтримую пропозицію п.Володимира п.34 про проведення круглого столу по цьому питанню,бо так можна переписуватися до скону. Думаю,кожен залишиться при своїй думці, а може й ні.Може хтось всього не знав,хтось помилявся, хтось би хотів чогось навчитися - не встидно не знати - встидно не хотіти знати. А цю дискусію пора завершувати - є ще інші джерела альтернативної енергії. За круглим столом можна було б підняти це питання. А яка думка громади?

0
43 Admin   (26.08.2014 18:22)
Цитата
Тоді питання для "Карпацької ВЕС" стало загрозливе або повертати гроші які взяли для проекту або любою ціною пропхати його...


Неправда. Після здачі ПКД замовнику , її доля вже не обходить проектну організацію. Гроші не повертаються , адже умови договору виконані.

Цитата
Через підкуп голів сільрад (під виглядом спонсорської допомоги) заднім числом зробили рішення на дозвіл розробки проектної документації.


Цитата
...почали проводити громадські слухання, результати яких були не на користь ВЕС та голів сільрад які вже мали зобовязання перед "Карпацькою ВЕС" бо взяли по три гривні.


Не розумію для чого тут підкуп ? Такі дозволи на проведення ПВР ,як правило, видаються досить легко , адже вони не обумовлюють жодних зобов'язань місцевої влади та не несуть будь якої загрози для громади. Результатом такого дозволу може бути лише ПКД (купа паперу) за якою ,з різних причин, об'єкт , може, ніколи збудований не буде. Цілком може статися, що такий проект заляже на полиці у забудовника на довгі роки.
До того ж , у всякому дозволі на проведення ПВР серед інших є два основних пункти
1.Надати дозвіл ... на проведення проектно-вишукувальних робіт по будівництву ...
2.ПКД надати для погодження сесії ... ради.


Ось тут і ховається та чарівна ниточка за яку смикають нечесні на руку депутати та чиновники.

Забудовник подає готову ПКД на розгляд сесії районної(сільської) ради для отримання дозволу НА ПРОВЕДЕННЯ БУДІВЕЛЬНО-МОНТАЖНИХ РОБІТ. Тут його успішно "зарубують". Через 3 роки проект старіє. Його коректують ,перепогоджують і знову подають на розгляд сесії районної(сільської) ради. Тут його знову успішно "зарубують". І так можна ходити по колу безконечно... Щоб не звинуватили в бюрократизмі ,головне, у відмові кожного разу треба писати іншу причину . Забудовник витрачає на коректуру "дурні" гроші , а депутати районної(сільської) ради тішаться аж підскакують , на повному серйозі вважаючи свою діяльність державницькою. Сміх , та й годі... smile

Але й сам дозвіл НА ПРОВЕДЕННЯ БУДІВЕЛЬНО-МОНТАЖНИХ РОБІТ - ще не початок будівництва. Щоб його розпочати треба пройти ще "сім кругів пекла".
Лише після всього цього можна вести розмови про землю та її аренду.

З власного досвіду можу навести приклад. В 2012 році мені довелося будувати не дуже великий об'єкт за проектом 2003 року. І то лише завдяки тямущому депутату облради , який через ЗМІ "дав перцю" районним депутатам.

Міркуйте,панове

0
42 Admin   (26.08.2014 18:21)
Хочу подякувати п.Lisnuk за те , що хоч трохи привідкрив завісу на причини того бедламу , що творився на громадських слуханнях та в райраді.

Цитата
Землі які потрібно під будівництво як правило за межами населенних пунктів і на тодішній час потрібно було рішення райради. Сесія райради не підтримала бо вимагала щоб дали пояснення хто саме буде будувати і точна кількість землі яка потрібна для даного проекту, тоді під іншою назвою попробували ще раз пропхати дане рішення через сесію і знову депутати не підтримали його.


Про що можна було говорити не маючи на руках проектно-кошторисної документації ? smile Про яку землю? Якими документами оперували ?
Ось тут ,дійсно, "одна баба на базарі казала" smile

Депутати самі накрутили ,самі злякалися і почали лякати інших. Не хотілося би аж дуже ганьбити депутатів далеких від будівництва (хоч і вони , при бажанні, могли б розібатися в процедурі) , але ж серед депутатів є господарники , які не з чужих слів знають процедуру початку будівництва. Чому вони промовчали? Чому ввели в оману районну раду?

Цитата
... для того щоб продати проект (наголошую ПРОДАТИ)забудовнику обовязково потрібна оренда землі бо "Карпацька ВЕС" не є інвестором і не буде забудовником, вона розробляє проект і продає "забудовнику".


Цілком можливо , що "Карпатська ВЕС" має власну проектну групу та відповідні ліцензії. В такому випадку вона має право виготовити проект та ПРОДАТИ його (якщо Вам подобається це слово) Забудовнику. Але до чого тут аренда землі (на етапі проектування) ? Не розумію . smile

Спробую коротко пояснити .
Як відомо, для того щоб щось у нас побудувати потрібен проект (в даному випадку проектно-кошторисна документація -ПКД ) Що таке ПКД ? Це купа томів з робочими кресленнями, розрахунками ,ПЗ, матеріалами вибору ділянки, кошторисами і т.і.

Забудовник , перед тим як щось будувати, складає ЗАВДАННЯ НА ПРОЕКТУВАННЯ в якому стисло описує об'єкт проектування . Потім шукає проектну організацію та укладає з нею УГОДУ НА ПРОЕКТУВАННЯ (якщо має власну ПГ , то виступає одночасно і проектувальником).

Проектна організація або ПГ за дорученням замовника звертається в місцеві органи влади з проханням надати ДОЗВІЛ НА ПРОВЕДЕННЯ ПРОЕКТНО-ВИШУКУВАЛЬНИХ РОБІТ (ПВР). Після отримання такого дозволу розпочинається, власне , проектування : бігають горами геодезисти з нівелірами, інженери-проектувальники наносять об'єкти будівництва на отриману геопідоснову , погоджуються всі роботи з власниками комунікацій , споруд, земельних ділянок, обчислюються фіз.об'єми робіт, кошторисники обраховують кошториси і т.д. Результатом роботи всіх цих фахівців проектної організації є ПКД (велика купа паперів). Проектна організація передає (ПРОДАЄ) розроблену нею ПКД замовнику і отримує за це від замовника оплату у відповідності з укладеною між ними угодою. В даному випадку ПКД є результатом роботи проектної організації , як , наприклад, для маслозаводу є масло, сир, сметана...

Зауважу : на цьому етапі ніхто ні з ким не веде переговорів про аренду та відведення землі.

На цьому функції проектної організації вичерпуються. В подальшому в процесі будівництва участь приймає лише одна людина - автор проекту, який здійснює авторський нагляд.

0
39 Lisnuk   (26.08.2014 11:21)
Шановні прихильники ВЕС... я переконаний що суперечки по будівництву ВЕС булоь набагато менше як би даний проект пропонували у законний спосіб, його протягують з самого початку задом на перед... Я нагадаю всім з чого починалася суперечка... для того щоб продати проект (наголошую ПРОДАТИ)забудовнику обовязково потрібна оренда землі
бо "Карпацька ВЕС" не є інвестором і не буде забудовником, вона розробляє проект і продає "забудовнику". Землі які потрібно під будівництво як правило за межами населенних пунктів і на тодішній час потрібно було рішення райради. Сесія райради не підтримала бо вимагала щоб дали пояснення хто саме буде будувати і точна кількість землі яка потрібна для даного проекту, тоді під іншою назвою попробували ще раз пропхати дане рішення через сесію і знову депутати не підтримали його. Через підкуп голів сільрад (під виглядом спонсорської допомоги) заднім числом зробили рішення на дозвіл розробки проектної документації. Але закон передбачав громадські слухання і знову все зробили в супереч закону. щоб виправити ситуацію почали проводити громадські слухання, результати яких були не на користь ВЕС та голів сільрад які вже мали зобовязання перед "Карпацькою ВЕС" бо взяли по три гривні. Розуміючи що вже потрачені кошти і що є небезпека що люди поскаржаться в правоохоронні органи наші ділки включили всі засоби впливу на громади щоб громадські слухання пройшли як їм треба. Але і другі слухання у всіх сільрадах пройшли проти будівництва ВЕС. Тоді питання для "Карпацької ВЕС" стало загрозливе або повертати гроші які взяли для проекту або любою ціною пропхати його... Іскрою надії для них стали зміни в земельному законодавстві, появилася надія що голова адміністрації надасть землі своїм рішенням, але і тут не все сталося як гадалося. Тепер заключені договори оренди землі з сільськими радами в супереч законодавству і думаю що блищим часом прокуратура буде мати хмару роботи з тими головами сільрад. Тому шановне товариство напрошується висновок про аферістичну підопльоку даного проекту, і специ-технарі тут майже не причім. Ми зробили революцію гідності для того щоб нас поважали як людей, перестали дурити і перестали красти, що закони працювали для всіх.

-1
32 KRAYANYN   (25.08.2014 14:28)
Я не бачу там відповіді. Коментар №30 можна назвати доповненням до коментаря №25. А хотілося б почути Вашу думку з приводу коментаря №25. Чи він аналогічно коментарю №30 під грифом "Одна баба на базарі казала.." ?

0
33 Admin   (25.08.2014 14:36)
Читайте уважно коментарі №30 і №33

0
34 KRAYANYN   (25.08.2014 17:31)
Все я уважно читаю. Прямих відповідей, на незручні для Вас запитання Ви не даєте. Так було від самого початку суперечки, так продовжується і зараз. А як Ви собі уявляєте розвиток рекреаційного ресурсу після перетворення району на техногенну зону?

0
36 KRAYANYN   (26.08.2014 10:17)
Гарна стаття, і дай Боже щоб до нас так само туристи хлинули. Але чим підверджені приведені в ній цифри? Таким макаром я можу написати, що там вдвічі зменшився потік туристів. І кому тоді вірити?

0
40 Admin   (26.08.2014 16:11)
Цитата
Таким макаром я можу написати, що там вдвічі зменшився потік туристів.


Напишіть. Я поставлю аналогічні запитання smile

2
31 Володимир   (25.08.2014 14:20)
Пропоную провести круглий стіл за участі прихильників та противників проекту , де обговорити всі за і проти

1
37 KRAYANYN   (26.08.2014 10:20)
Можна скласти таблицю всіз "За" та "Проти". Щоб не обсусолювати один і той же аспект подекілька разів.

0
41 Admin   (26.08.2014 16:12)
+5
І я за таблицю

0
30 Admin   (25.08.2014 13:46)
п.mod_KRAYANYN , відповідь на коментар №25 дав противник ВЕС в коментарі №30. Людина розуміє ,що інвестиції лише від одного проекту в розмірі ~5 млн євро - це непогані гроші для району. Їх можна було б частково використати і на проблеми , вказані в коментарі №25.
Використання "зеленого тарифу" це , всього лиш , засіб залучення інвестора. Така практика використовується в багатьох країнах.

А якщо врахувати декілька таких проектів ?

А якщо ще й держава допоможе ?

=============================
Якщо відмовитися від інвестицій - залишаться лише сподівання на державне фінансування та підтримку всіх тих статей , що описані в коментарі №25.

Зважаючи на ситуацію в країні , сподівання виглядають дуже примарними.

Шкода , що цього багато людей не розуміє (або не хоче розуміти) sad

0
29 KRAYANYN   (25.08.2014 13:25)
Чому ніхто з прихилиників ВЕС не дав відповідь на коментар №25?

-1
28 Admin   (25.08.2014 12:35)
п.Lisnuk , не розповсюджуйте вже не раз озвучену маячню про Явірську ГЕС.

Ви не там шукаєте винних.

Хтось комусь щось обіцяв ? Яким чином ці обіцянки оформлені ? Хто контролює їх виконання ? Чи є хоч один правильно оформлений документ , на підставі якого можна було б пред'явити якісь претензії ?

Ото ж бо... "Одна баба на базарі казала.." smile

Чи чули Ви , п.Lisnuk , про те , що на виконання будівельно-монтажних робіт на території України дозвіл видає місцева рада ?

Чи чули Ви , п.Lisnuk , про те , що при наданні такого дозволу обумовлюються кошти та заходи на розвиток інфраструктури ?

Чи чули Ви , п.Lisnuk , про те , що на заходи по розвитку інфраструктури складаються відповідні угоди , в яких обумовлюються механізми контролю та відповідальність забудовника ?

Чи чули Ви , п.Lisnuk , про те , що існує ДАБК , яка , в тому числі , контролює і ці питання ?

Чи чули Ви ,п.Lisnuk , про те , що існує безліч способів громадського контролю та законних засобів тиску як на владу , так і на забудовника , які спонукають їх виконувати свої зобовязання ? (Саме в це русло Вам , п.Lisnuk, разом з громадськими організаціями, варто було б направити свою енергію)

І наостанок : підтримую п.Песиміста в тому , що на мітингах неможливо знайти правильне рішення проблеми , яку мають вирішувати фахівці. Досвід перших років існування СРСР яскраво це довів.

0
27 Lisnuk   (25.08.2014 11:50)
п.песиміст....так званими добрими намірами вітрової енергетики не стеліть нам дорогу в пекло. І не треба розказувати про енергетичну незалежність, про висновки розумних професіоналів -технарів. Суперечка безглузда...
Для району ВЕС нічого не міняє. просто нічого...ні податків, ні робочих місць, ні інвестицій..наголошую !!!! нічого. Все буде так як з Явірською ГЕС де користуються десятками га землі а платять за пару сотиків, де гинуть діти і ніхто за це не несе відповідальності, де затоплює людські городи, де кругом росте борщівник а нікому до цього немає діла бо це вже нічия земля. Коли питали власника ГЕС де обітцяні інвестиції то він відповів що нічого не обітцяв бо купив ГЕС у фірми яка брала на себе зобовязання то і з неї і питайте....Тепер розкажу як все буде з ВЕС. так як і зробила місцева мафія з ГЕСом. "Карпацька ВЕС" зробила проект, взяла в оренду землю, взяла на себе всі зобовязання інвестиційного договору і проект продала французькій фірмі яка і має намір щось "може" будувати. А фірма яка купить даний проект не має ніяких зобовязань ні перед ким би то було. Думаєте що тоді спитаєте з "Карпацької ВЕС"???...що можна спитати з фірми з статутним капіталом 30 000 грн. і ніякого майна. А проект коштує 49 000 000 евро. і інвестиції в район мають складати 4900 000 евро. То давайте ми будем вести розмову з тими хто буде будувати ці вітряки а не з фіктивною фірмочкою де працює аж 6 чоловік, і не з тими хто за три гривні готовий продати рідну землю...

0
26 песиміст   (24.08.2014 23:44)
Основна частка вітчизняних вітроустановок розробляється в ДП«КБ «Південне»). Так, ще з 1994року ДП «ВО «Південний машинобудівний завод ім.
А.М. Макарова» (ДП ВО ПМЗ) почало роботи з виготовлення вітрових електричних
установок (ВЕУ) потужністю 250 кВт розробки ДП «КБ«Південне». На сьогодні ДП
«КБ «Південне» разом із ДП ВО ПМЗ веде проектні розробки вітроустановки
потужністю 2000 кВт. Розгортання 1000 таких агрегатів еквівалентно будівництвуодного сучасного блоку АЕС (з врахуванням коефіцієнтувикористання
потужності).
  Кінцевою метою проектурозробки та будівництва ВЕС в регіоні є забезпечення вітчизняного виробництва
ВЕУ з використанням найбільш передових рішень апробованих у світовій вітроенергетиці.

0
25 песиміст   (24.08.2014 23:37)
"ДТЕК" Ахметова запустив найпотужнішувітроелектростанцію в Україні   "ДТЕК" завершив введення в експлуатацію 35вітроустановок другої черги Ботієвської вітроелектростанції (ВЕС) , вийшовши на
проектну потужність станції 200 МВт.   Про це йдеться в прес-релізі компанії.   Як повідомляється, найбільша в Україні ВЕС дозволитьвиробляти близько 600 млн КВт-год екологічно чистої електроенергії щорічно.
Будівництво Ботієвської ВЕС було розпочато в 2011 році, введення в роботу
вітротурбін першої черги потужністю 92,25 МВт "ДТЕК" завершив у 2012
році.   Монтаж вітроустановок другого етапу будівництва станціїрозпочався у вересні 2013 року. У квітні 2014 компанія завершила запуск 35
вітроустановок другої черги сумарною потужністю 107,625 МВт.

1-20 21-36

УВАГА ! 3 1 квітня 2017р вводиться премодерація коментарів неавторизованих відвідувачів. Ваш коментар буде опублікований після схвалення модератором ! Деталі читайте тут...

Им'я *:
Email:
ВВ-коди       Завантаження зображень Зp

Правила спілкування на сайті
Код *: Якщо погано видно код безпеки , натисніть на нього. Він обновиться.